Steven Spielberg DreamWorks filmstúdiója a legutóbbi a hollywoodi stúdiók közül, amely megvetette a lábát Kínában, a világ leggyorsabban növekedő filmpiacán.

Kínában azonban még mindig érvényben van a csupán évi 20 külföldi film forgalmazását engedélyező kvóta. Azok a produkciók, amelyek betörnek a kínai piacra, általában nagy sikert aratnak, az Avatar például minden idők legnagyobb kasszasikere lett az országban. A kínai-hollywoodi koprodukciók igyekeznek megkerülni a kvótarendszert. A hollywoodi koprodukciók sikeréhez elkerülhetetlen a helyi sajátosságok figyelembe vétele. A stúdiók egyre több kínai szereplőt alkalmaznak. A Kung Fu Panda 2. című filmet a helyi média "Hollywood Kínához szóló szerelmes levelének" nevezte. A DreamWorks animációs műhelye a film előkészítésekor egy kínai pandarezervátumba is ellátogatott, és igyekeztek olyan kulturális utalásokkal megtölteni a produkciót, amelyek megnyerték a közönség tetszését.
"Hollywood az összes kínai rosszfiút észak-koreaira cserélte" - mutatott rá Gregory Ouanhon, a kínai forgalmazásra filmeket vásárló Dark Light Media igazgatója. Ugyanakkor arra is emlékeztetett, hogy a stúdióknak meg kell tartaniuk azt a kényes egyensúlyt, ami más piacokon is kelendővé teszik a filmjeiket.
Forrás: MTI