A panda az egyik legtökéletesebb reklámállat, ez a tény már évtizedek óta változatlan.
Ennek egyik nyilvánvaló oka a panda karakteres külseje, amely lehetővé teszi, hogy a végletekig leegyszerűsített ábrákon is jól felismerhető legyen. A másik pedig, hogy bár a világ majdnem minden pontján tudják, hogyan néz ki, élőben csak nagyon keveseknek adatott meg, hogy lássanak egy élő példányt, annyira kevés van belőlük.A WWF már évtizedek óta példálózik az emblematikus állattal, és legújabb plakátjukon, amelyet a kínai DMG reklámügynökség készített, ismét a pandát hívták segítségül, ráadásul mindenféle kínhalált halatnak vele – a tudomány nevében.
A kampány célja, hogy felhívja az emberiség figyelmét arra, hogy bár a tudományos kutatások általában a mi érdekeinket szolgálják, attól még a pusztítás ténye nem változik. Ebben az esetben a cél nem szentesíti az eszközt, mert hiába alkotunk valami újat, ha közben elpusztítunk valami régit és – ez lenne a legfontosabb megóvandó érték – természeteset.
A plakáton lévő kis ikonokból messziről talán nem is veszünk észre semmi zavarót, csak azt, hogy van bennük valami ismerősen aranyos, maga a panda, ám közelről kiderül, hogy az állat igencsak szorult helyzetekbe kerül. A fekete-fehér, minimál plakát egyszerűen és nagyszerűen közvetíti az üzenetet, amit végre nem hatásvadász elemekbe csomagoltak, és a WWF kivételesen a profetikus hangszínt is szögre akasztotta.
Attól még ölni bűn.
(via adsoftheworld.com)