Óriási sikerrel zárult a „Mesélj mindennap!” kampány felhívása.
Az utóbbi évek egyik legsikeresebb pályázatát zárta a Médiaunió Alapítvány a „Mesélj mindennap!” kampány keretein belül. Több mint ezer történet, vers és mondóka érkezett, amely akár háromévnyi mesélésre is elegendő lenne. A szakértők által kiválasztott legjobb mesék bekerülnek a kampány márciusban megjelenő nagy mesekönyvébe.Kitettek magukért azok a szülők és nagyszülők, akik nemcsak olvasni szeretik a meséket, hanem írni is. Míg a legtöbb pályázatra általában 5-600 mese érkezik, a „Mesélj mindennap!” kampány decemberi felhívására több mint ezer történet, vers és mondóka futott be január 8-ig. A legtöbben egy vagy két történettel pályáztak, a leglelkesebb szülő azonban 43 mesét küldött.
Hogy a pályázat elképesztő sikere mit jelent számokban kifejezve? Ha a több mint ezer mesét egymás mögé tennénk, egy 4100 oldalas, közel tízkilós könyvet lehetne megjelentetni. Ha ebből csak napi egy történetet olvasnánk fel esténként a gyerekeknek, az majdnem három évre elegendő mesét jelentene, ha pedig „mesemaratont” szeretnénk rendezni, akkor több mint 200 órán keresztül, nyolc és fél napon át kellene olvasnunk egyfolytában, hogy a végére érjünk.
A legjobbnak talált meséket bárki elolvashatja, mivel az ötfős szakértői bizottság hamarosan kiválasztja azt a tizenöt mesét, amely bekerül a kampány mesekönyvébe. A műveket olyan neves szakértők bírálják el, mint:
– Berg Judit, meseíró,
– Berta Judit, pszichológus,
– Fazekas Kira, a Blikk Nők és a Pink.hu főszerkesztője,
– Geszti Péter, az ARC Kft. alapítója és a Médiaunió elnökségi tagja és
– Kerekes Valéria, a Gondolkodj Egészségesen! Program (GEP) szakértője.
A kampány mesekönyve márciusban jelenik meg, benne ismert hazai írók műveivel és a pályázatra beküldött legjobb mesékkel.
A „Mesélj mindennap!” kampányról további érdekességeket talál a kampány oldalán.
A Médiaunió meghatároz és kiválaszt néhány kiemelkedő társadalmi ügyet, és kommunikációs kampányok segítségével aktivizálja az embereket. A kiválasztott témát szakemberek és civil szervezetek bevonásával dolgozza fel, ezen túl koordinálja a professzionális PR- és reklámügynökségek pro bono végzett munkáját, valamint igénybe veszi médiatervező- és vásárló ügynökségek, kutató cégek segítségét is. A 2009-es „Nincs de!” kampány az egészségmegőrzés, a tavalyi „Kerülj közelebb” című projekt pedig a fogyatékkal élők integrációjának fontosságára hívta fel a figyelmet. A kuratórium tagjai Schmidt Mária, Hankiss Elemér, dr. Somody Imre, Novák Péter és Rudolf Péter. A Médiaunió alapító és pártoló tagjai, valamint a partnerek listája megtalálható itt.