Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Szerelem felsőfokon

Szerelem felsőfokon

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2012. 02. 08.
Tradíció és elegancia találkozása – Átadták a Kis fekete pályázat díjait
2025-10-14 09:25:02

Tíz alkotó vehetett át elismerést a Hagyományok Háza Kis fekete pályázatán, ahol a népművészet és a

Tiszta őrület – Woody Allen legújabb darabjának világpremierje Budapesten
2025-10-13 18:00:00

November 7-én a Centrál Színházban mutatják be Woody Allen legújabb vígjátékát, a Tiszta őrületet

Szembe mersz nézni azzal, akivé válhattál volna?
2025-10-13 17:08:25

Vigh Bálint új független filmje, a KONEKT az önismeret és a traumafeldolgozás kérdéseit vizsgálja egy

Dalokból szőtt történelem – megjelent a Dalszerző Bookazin
2025-10-10 17:00:00

Megjelent az Artisjus első Dalszerző Bookazin kiadványa, amely több mint száz év magyar zenetörténetét

további bejegyzések a szerzőtől »

A vágy, az érzékiség, a leplezetlen vonzalom, s persze maga a szerelem játssza a főszerepet Emmanuel Mouret legújabb filmjében, A szerelem művészetében. A rendező az emberi kapcsolatok gazdag készletére építi alkotását.

A vásznon megjelenő érzelmi skála azonban nem a végletesség távlatai közt mozog: az érzékiség fokozatai finom átmenettel szövődnek egymáshoz, mely megteremti a film különös alaphangját.

Már a kezdő képkockák benyomásokban bővelkedő hangulatot tárnak elénk: a színek, hanghatások összjátéka sejtelmes, ugyanakkor kissé bohókás légkört teremt. A művészeti szál a szerelemre képtelen zeneszerző tragédiáján keresztül szivárog a képkockák közé, s így vezeti be a film domináns, emóciókra építő karakterisztikáját.


A felütést követő érzelmi kavalkád az emberi kapcsolatok sokféleségét tárja elénk. Az apró, epizódszerű jelenetek egy-egy szerelmi szálat indítanak el. Megismerjük a magányos, társra vágyó nő figuráját, a gyermekkori barátságukat szerelmespárként folytató fiatalok sorsát, s tanúi lehetünk az érzelmes könyvkereskedő plátói szerelmének is. A hóbortos lány és a szoknyapecér macska-egér játéka pedig egyenesen szórakoztató, mosolyt csal a nézők arcára.

A jelenetek mozaikussága – s a köztük lévő átkötő idézetek – az érzelmek megélésének pillanatnyiságáról árulkodik. Az egyes részek egy-egy erkölcsi problémát vetnek fel: a hűtlenség dilemmája, az önmegtartóztatás kérdése, a spontán érzelemkifejezés nehézsége mind-mind megjelennek a filmvásznon. Az erős érzelmi töltetet árnyalják a rendezői fogások is: az érzelmek felszíni megnyilvánulásaira fókuszálnak a közeli képkockák, a kitörések hevességét pedig a lassú kameramozgás ellenpontozza.


A boldogságkeresés motívumai nem csupán társas formában öltenek testet: az egyéni döntések, morális megfontolások ugyanis a szereplők belső vívódásait tárják elénk. A film tehát az egyéniségkeresés, a lehetőségek kiaknázásának kérdését is felveti. A rendező elindítja a nézőt egy úton, erkölcsi kérdéseket vet fel, alternatívát kínál, s teszi mindezt úgy, hogy közben ítélkezik, a moralizálás jogát a néző kezébe adja, s így megőrzi az érzelmek tisztaságának varázsát.

A kezdeti lendület, a lüktető szubsztancia a film második felében némiképp ellaposodik. A különálló jelenetek egyensúlya megbomlik, s a történetek sodrása a tetőpont előtt megakad. Az összetett érzelmi forgatag is egyetlen szerelmi szálra redukálódik, s így mondhatni klisészerű happy enddel zárul.


A katartikus élmény tehát elmarad, s a film számomra a befejezetlenség érzetét kelti. Noha összességében érdekes, a téma elgondolkodtató, a látványelemek is hatásosak, az erőteljes felütés azonban kezdetben kreatívabb, érzelemdúsabb, összetettebb befejezést ígért.

A Locarnói Nemzetközi Filmfesztivál, valamint a Montreal Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjába is szereplő alkotás február 9-től látható a hazai mozikban.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Film Franciaország Kritika Szerelem

Ajánlott bejegyzések:

  • Szembe mersz nézni azzal, akivé válhattál volna? Szembe mersz nézni azzal, akivé válhattál volna?
  • Természetfeletti erők és elfeledett titkok: itt a Shelby Oaks – A gonosz nyomában magyar előzetese Természetfeletti erők és elfeledett titkok: itt a Shelby Oaks – A gonosz nyomában magyar előzetese
  • Száguldás, sárkányok, rosszfiúk – a nyár 10 legkedveltebb mozija Magyarországon Száguldás, sárkányok, rosszfiúk – a nyár 10 legkedveltebb mozija Magyarországon
  • Őrült nap, őrült film: jön a Random! Őrült nap, őrült film: jön a Random!
  • Az év egyik legjobban várt filmje tarolt a CineFesten Az év egyik legjobban várt filmje tarolt a CineFesten

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr147904446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard