Mennyire marad meg az individuum az egyre inkább transznacionális, globális társadalomban?
Do-Ho Suh koreai származású művész többek között erre is keresi a választ egyedi hangvételű, bonyolult, összetett és meglehetősen nagy szobraival.A művész, aki sok alkotásához apró színes műanyag emberfigurákat használ, ezeken keresztül szeretné bemutatni az egyén és a tömeg viszonyát és a kettő fogalom között lévő kölcsönhatásokat.
Cause & Effect, vagyis Ok-okozat című műve több ezer, különféle színben pompázó, átlátszó emberfigurából áll, és most épp a Western Washington University épületét díszíti. A figurákat különböző hosszúságú füzérekként lógnak a plafonról, így egy tornádószerű tölcsért alkotnak – az egyetlen, földön álló figurától kiindulva.
Az alkotás látványa lenyűgöző, látványában pedig ugyanúgy idézi a színes templomi üvegablakokat, ahogy egy hatalmas, organikus lényt, vagy egy nagyobb adag gumimacit is – azt mindenki szereti, nem? Így szép lassan összeér a Kelet és a Nyugat, az önállóság és az egymásrautaltság, az összetettség és a ’minden egy’.