Zenélni mindennel lehet, ha az ember nagyon akarja – a szemeteskukától kezdve a sütőn át a városi zajokig.
Akkor miért ne lehetne mondjuk egy kitömött borzzal is? David Cranmer művész szerencsére erre is megteremtette a lehetőséget, és nem is a legegyszerűbb módon.Cranmer fogott egy kitömött borzot, és aprólékos összeszerkesztette egy tereminnel. Vagy a teremint szerkesztette össze a borzzal, a lényeg az, hogy a hangszer nem csak hangzásában különleges, hanem látványában is.
A teremin már önmagában sem tartozik a leginkább elterjedt és legismertebb hangszerek közé, de ezzel a borzos húzással sikerült még inkább fokozni az eszköz különlegességét.
A teremint egy orosz tudós, Leon Theremin alkotta meg 1919-ben, és ez volt az első olyan hangszer, amelyet fizikai kontaktus nélkül lehetett megszólaltatni. Működési elve egyszerű: két egymáshoz közeli rezgésszámra hangolt rádiófrekvenciás oszcillátor és egy antenna alkotja, ahogy megszólaltatása is: csak mozgatnunk kell a kezeinket a hangszer közelében.
Ám szépen játszani rajta már kissé bonyolultabb, ugyanis semmiféle fix tárgyi pont nem áll rendelkezésre ahhoz, hogy a zenész eligazodjon a hangszeren, ezért milliméter pontossággal kell megtanulni a mozdulatokat.
És igen most már ebből a ritkaságból is van még egyedibb, méghozzá egy döglött borz gyomrába ágyazva. Szeretnék ott lenni az első nyilvános koncerten.