Három női név uralta a REFLEX 2 fesztivál utóbbi három napját: Ibsen Kézdi Imola által megtestesített markáns nőalakjáé, a színházi költészet vonatkozásaival zsonglőrködő olasz Emma Dante rendezőé, valamint az önmarcangoló átlényegülést példázó lengyel Marilyn Monroé.A színház egy másik arcát villantotta be a német Mecklenburgisches Staatstheater előadása, amelynek pazar színei és vidámsága fakasztott mosolyt vagy csikart ki harsány nevetést a nézőtéren.
A REFLEX 2 hatodik és hetedik napja a magyarországi vendégszínházaké: március 21-én a budapesti HoppArt Társulat Korijolánuszát, március 22-én pedig a budapesti Örkény Színház János király című produkcióját tekinthetik meg a sepsiszentgyörgyiek.Három alkalommal játszotta teltházzal Hedda Gabler című előadását a Kolozsvári Állami Magyar Színház a REFLEX fesztivál legfrissebb játékterében, a nemrég felépült Új Stúdióban, amely első alkalommal volt színházi előadás helyszíne. A játékteret felavató, Andrei Șerban rendezte produkció nézője volt Kelemen Hunor kulturális és örökségvédelmi miniszter, valamint Antal Árpád András, Sepsiszentgyörgy polgármestere is.
„Három különálló történetet köt egymáshoz a szemüvegek jelenléte. Feltehető a kérdés: hogyan viszonyulunk a szegényekhez, a betegekhez és az idősekhez?” – írja Ágyán Judit teatrológus hallgató Emma Dante olasz rendező trilógiájáról angol nyelvű előadáselemzésében, amely a fesztivál honlapjának (www.reflexfest.ro) Reflex(sions) menüpontja alatt olvasható. A REFLEX 2 ideje alatt In/between Reflex(ions) címmel worshopon vehetnek részt a fesztiválon résztvevő országok színháztudomány szakos hallgatói. A szakmai gyakorlat részeként szerkesztik a hallgatók az említett magyar, román és angol nyelvű fesztiválnaplót, amelynek írásai az Ellenfény című magyarországi színházi lap online felületén is olvashatók.
A varsói Teatr Dramatyczny Persona.Marilyn című előadását két alkalommal tekinthették meg a sepsiszentgyörgyiek. Krystyan Lupa társulata a produkcióról szóló közönségtalálkozón a hosszas, emberpróbáló próbafolyamatról mesélt, amely amiatt is rendhagyó volt, hogy a színészek szerepépítésével egy időben született meg a rendező írta színpadi szöveg, amelynek alapját Marilyn Monroe naplótöredékei képezték. „Utolsó filmje forgatásának időszakában Marilyn három napjáról szinte semmit nem tudunk. A fáma szerint a pszichiátrián töltötte ezeket a napokat, de erről semmi pontos adatunk nincs és ez pontosan megfelelt nekünk, hiszen ezekre a napokra elképzeltük Marilyn négy sorsdöntő találkozóját, amelyeknek helyszínéül Charlie Chaplin stúdióját választottuk az előadásban” – mondta Krystian Lupa a közönségtalálkozón.
A színház előteréig „kísérte ki” zenével és tánccal a nézőt vidám, színes előadása végén a német Mecklenburgisches Staatstheater, amely a REFFLEX ötödik napján Gerhart Hauptmann A bunda című drámáját adta elő a Tamási Áron Színház nagytermében. A társulat másfél órás produkciójában a pörgős színészi játék és feszes rendezői szerkesztésével bűvölte el a sepsiszentgyörgyi nézőket.
A RFELEX-en ma lép színre a sepsiszentgyörgyi Osonó Színházműhely is, amelynek az Ahogy a víz tükrözi az arcot című produkcióját két időpontban is láthatják a fesztivál meghívottai.