Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Johnny Walker kisétált az ajtón

Johnny Walker kisétált az ajtón

Szakszon Réka a szerző friss bejegyzései 2012. 03. 23.
Van bennünk egészséges exhibicionizmus
2018-04-05 14:29:31

A BTF sikere a világsztároknak és az új tehetségeknek köszönhető, de a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai

Akik soha nem adják fel
2015-10-19 09:02:00

Jótékonysági koncertjeiken 30 ezer ember hallgatta őket, érzékenyítő előadásaikkal bejárják a világot.

Elvesztettem és újra megtaláltam magam
2015-09-21 09:02:00

Kamaszként még nem tudta komolyan venni a színházat, de nem sokkal később már a Színművészeti termeiben

A zene olyan nekem, mint az alkohol
2015-08-05 11:32:00

Kiszuperált basszusgitártól és egy fél dobszerkótól a fesztiválszínpadokig, fedélnélküliségtől az

további bejegyzések a szerzőtől »

Johnny Walker "kisétált" Kilmarnockból: pénteken töltötték meg az utolsó palackot a whiskyfajtából a skót szeszfőzdében 192 évi üzemelés után.

A piros címkés változatról van szó. Az üzem pár éve még 700 embernek adott munkát. Tulajdonosa, a londoni központú Diageo cég - a világ legnagyobb szeszesitalgyártója - 2009-ben jelentette be, hogy bezárja kilmarnocki telepét, amelynek dolgozói közül vagy 200-an a cég más részleteiben találtak munkát - többségük Glasgowban -, páran pedig Fife-ban.

Az első palack whisky 1820-ban hagyta el az üzemet. Az utolsó 2012. március 23-án, utóbbit kiállítják egy helyi múzeumban, amely az italmárka történetét mutatja be - adta hírül a BBC brit sajtóorgánum.


Az eredetileg Walker's Kilmarnock Whiskey néven ismert italt John Walker saját élelmiszerboltjában, a skóciai Ayrshire városában kezdte keverni 1820 táján. A Johnnie Walker márka azonban csak a bolttulajdonos halála után, fia segítségével tett szert széleskörű ismertségre.

Az eredeti raktárak és irodák még ma is megtalálhatóak Kilmarnockban, a Strand és a John Finnie utcában. A Johnnie Walker jelenleg a legszélesebb körben forgalmazott skót whisky a világon, több mint 200 országban, mintegy évi 130 millió eladott üveget forgalmaznak.


A Red Label változat gabona- és malátawhisky keveréke (blended whisky), a cég legkelendőbb terméke. 1909-et megelőzően az Extra Special Old Highland Whisky megjelölést viselte. A Johnnie Walker whisky összes változatának különböző színű a címkéje. Ennek az a célja, hogy különböző alkalmakra pozicionálják őket. Például a Johnnie Walker Blue Label (a kék címkés) ritka és drága változat, ezért különleges alkalmakra ajánlják.

A Johnnie Walker whisky köré az eltelt majd’ két évszázad során valóságos márka épült ki. Az üvegek kulcsvonása a ferde címke, ami pontosan 24 fokos szögben áll. Ezt a reklámfogást még Alexander Walker találta ki, azzal a céllal, hogy a dőlő címke miatt a whisky kitűnjön a polcon a többi üveg közül.


A másik kihagyhatatlan elem a sétapálcás ember figurája. A logót Tom Browne illusztrátor rajzolta 1908-ban John Walker hagyományos öltözékének mintájára. A sárga alak előre halad, ami a tulajdonos Diageo cég szerint az előrevivő gondolkozást, és a tökéletességre való törekvést szimbolizálja.

Az ital marketingjében az évtizedek alatt létrehozott márkaimidzsre építenek a kreatív reklámszakemberek. A „Keep Walking” mottóra és a figurára hajazó reklámok közül a legszellemesebbeket válogattuk ki illusztrációként. További képek itt találhatók. A videón pedig a skót dialektussal beszélő színész, Robert Carlisle meséli el a Johnnie Walker whisky igaz történetét – természetesen séta közben.



Végezetül csak egy mondat, javaslatként: „Keep Walking”. Vonatkozhat ez a kívánság a Johnnie Walker whiskygyártás új helyszínének sikerére, és a kreatív reklámok létrehozásának jó szokására is.

Forrás: MTI

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Alkohol Skócia Reklám Gasztro Lavór

Ajánlott bejegyzések:

  • Járdafesztivál, közösségi grillezés, élő könyvtár, gasztrotérkép és városi séták az őszi Külkörút menüjében Járdafesztivál, közösségi grillezés, élő könyvtár, gasztrotérkép és városi séták az őszi Külkörút menüjében
  • Bartók Feszt' - A te negyeded, a te ritmusod! Bartók Feszt' - A te negyeded, a te ritmusod!
  • Szent István Nap: háromnapos programkavalkád Budapesten Szent István Nap: háromnapos programkavalkád Budapesten

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr907905732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard