A zsúfolt London helyett idilli tengerpartjaikat ajánlják az olimpia idejére a turistáknak a franciák. A reklámkampányba azonban hiba csúszott.
Ragyogó napsütés, kék ég, puha homok, szelíd hullámok, tengerparti idill és humoros feliratok. Ilyen plakátokkal kívánják a brit turistákat rávenni arra, hogy a londoni olimpia idején látogassanak át inkább Franciaországba, a zsúfolt brit főváros helyett élvezzék a francia természet nyugalmát. A plakátokkal csak egy baj van, hogy a képeknek semmi köze Franciaországhoz, mert a mediterrán tengerpart, illetve az Észak-Franciaország szépségeit hirdetni hivatott fotók Dél-Afrikában készültek, egy ottani, tengerparti strandszakasz látható rajtuk.A francia turisztikai ipar illetékesei körülbelül két és félmillió fontot költöttek az újságokban elhelyezett reklámokra, illetve 23 különböző óriásposzterre, melyek a londoni metróállomásokon láthatók. A reklámot készítő ügynökség a 23 plakátból kettőhöz véletlenül egy fokvárosi tengerparti öböl képét használta fel. A tévedésre egy valaha Fokvárosban élt brit divatfotós figyelt fel, aki lefotózta a metróban látott plakátokat, és feltette a Facebook oldalára.
Amikor a francia turisztikai szövetség illetékesei a tévedésről értesültek, azonnal lecserélték a két vitatott fotót a szövetség honlapján, az újságokban elhelyezett hirdetéseken és a közterületekre kiragasztott plakátokon azonban már nem lehetett módosítani a képeket. Mivel a reklámkampány elkészítésével a franciák egy brit ügynökséget bíztak meg, azonnal megindultak a találgatások, s szabotázsról, a britek bosszújáról, tudatos manipulálásról beszéltek. Az ügynökség igazgatója elnézést kért, és azzal magyarázta a tévedést, hogy nem készítettek a kampányra külön képeket, hanem egy tematikus fotótárból választották ki azokat.
Forrás: Hirado.hu