Négyszeműnek lenni még sosem volt ilyen menő. A Google szerda reggel kiadott egy videót, amellyel bemutatja új szemüvegét. A találmány kapcsolatba lép azzal, amit látsz, és egyszerre viselkedik okostelefonként, napirend-tervezőként, navigációs rendszerként és kameraként.
Még nincs pontos időpont a piacra dobásra, de bizonyos források szerint a Google alkalmazottai a nyár folyamán fogják tesztelni a kütyüt, de az első generációs Google szemüvegek 2012 során még nem valószínű, hogy kikerülnek fogyasztói eladásra.A csoport a titkosított Google X laborban dolgozik a szemüvegen, és próbálják leginkább a közönség igényeire alakítani a készüléket. Ezért létre is hoztak egy Google+ oldalt, ahol a látogatók nyomon követhetik a munkafolyamatot, valamint ötleteket adhatnak, hogy milyen további tulajdonságokkal rendelkezzen a szemüveg. A csapat ezen kívül fotókat is feltöltött, amelyeken az alkalmazottak a prototípusokat viselik. Az eszköz egy nem feltűnő fehér pánt, kis kijelzővel a jobb szem fölött.
A szemüveg a Google Android rendszerét alkalmazza, ami ebben az esetben egyszerre irányítható hanggal és (ami ritkábban fordul elő) magával a látással is. Kis ikonok sora úszik be a viselője látástengelye felé, és felfele nézve a készülék hordója működésbe hozhatja az ikonok bármelyikét: megnézheti az időjárást, üzeneteket küldhet, és megteheti mindazt, amire egy okostelefon képes.
A videó szemüveget viselő hőse egy vidám jövőbeli napot tölt el New York városában. Metró-menetrendeket tud meg a szemén viselt eszközből. Találkozik egy normális szemüveget viselő barátjával, és bedobnak egy kávét egy útszéli bódéban, aminek a helyét rögtön tárolja a memóriában (sajnos nem a sajátjában). Egy posztert meglátva azonnal lefoglal egy jegyet, hogy láthassa (a valójában nem létező) zenészt, „Monsieur Gayno”-t. És végül virtuális szerenádot ad barátnőjének egy háztetőről a naplementében (miközben a lány mit csinál, otthon várja?), a balalajkával, amin aznap tanult meg játszani (természetesen szintén a szemüveg segítségével).
A fejlesztés folyamata és a közönség bevonása a készítésbe, a hirdetési módszer az életstílust bemutató videón keresztül, mind az új digitális világunk már ismert elemei. Mégis a legtöbb megválaszolandó kérdés magával az eszköz forgalomba hozásával és elterjedésével hozható kapcsolatba: milyen világ lesz az, ahol egy szóra teljesül minden kívánságunk, egy percre sem tudunk megszabadulni a digitális technológiától, és a fiúk videón keresztül fognak szerenádot adni a lányoknak?
Forrás: Huffington Post