Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Szexuális segédeszköz lett a Facebook?

Szexuális segédeszköz lett a Facebook?

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2012. 04. 09.
Ingyenesen megtekinthető új kiállítás a PaperLab Galériában
2025-05-21 10:29:17

A Divatja múlt című kiállításon Schäffer Zsuzsa fekete-fehér divatfotóit láthatjuk, melyek 1990 és 2001

JJ megnyerte az Eurovíziós Dalfesztivált, melyben a Budapest Scoring Orchestra is közreműködött
2025-05-20 09:10:38

A mindössze 23 éves, osztrák-filippínó kontratenor, JJ, a „Wasted Love" című balladájával elsöprő

Szabad ég, szabad gondolat, szabad élmény – Nyári színház a Városmajorban
2025-05-19 15:30:44

A Barabás Villa kertjében idén nyáron valódi színházi ünnep bontakozik ki – minden este más világ, más

Trapesített Nemzeti dal, agresszív sofőr, és biokertészkedés a Bëlga új lemezén
2025-05-16 15:00:00

Mindenféle felvezetés nélkül megjelent a Bëlga új nagylemeze Egyre gondolunk címmel. A dalok az együttes

további bejegyzések a szerzőtől »

Kínában nyugati hírességek nevét vagy már befutott cégek logóját is használják a profitjukat növelni akaró szemfüles kereskedők - jelentősebb jogi akadálya pedig nincs is a dolognak.

Meglepő dolgokkal találkozhatnak a kínai boltokba betévedő turisták. Így például kapható Eminem whisky, Facebook márkájú óvszer, Jao Ming egészségügyi betét vagy az Omaba elnök fényképével reklámozott Blockberry, a Blackberry egyik másolata. Az amerikai elnök neve gyakorta megjelenik kínai márkák népszerűsítőjeként, így lehet, hogy tudtán kívül ő lett korábban a helyi KFC egyik reklámaarca, de tavaly év végén nagy meglepetésre egy Obama Fried Chicken étterem is debütált Pekingben. A márkanevek legális használatának nagyobb akadálya nincs Kínában, azt az a cég kapja, mely először jelentkezik az illetékes hatóságoknál regisztrálásra. Akad olyan vállalkozás is, mely a híres nyugati személyek vagy márkák használata helyett "csak" a jellemző színeket, szimbólumokat veszi át. A kevésbé figyelmesek így könnyen besétálhatnak egy-egy Sunbucks kávéházba, melyet az amerikai Starbuckstól logója, színei és berendezése nem, csupán neve és feltehetőleg a kávé minősége különböztet meg.


Ugyanígy a KFG-lánc - a név utolsó betűjét kivéve - színét, logóját, berendezését és termékeit illetően egyezik a KFC-vel. Aki hű akar maradni a jól ismert márkákhoz, s elutasítja a másolatokat, az sem lehet biztos a dolgában. A nagyobb kínai városokban számos, az anyacégek által Kínában nem bejegyzett Walt Disney bolt és Subway van például, de a tavaly leleplezett "hamis" Apple bolt és "hamis" IKEA, az eredetik tökéletes másolata, is az aggódók táborát növelte. Az is könnyen megeshet, hogy az egész világon vitán felül álló márkáknak kell eredetiségüket bizonyítaniuk. Ez történt a közelmúltban az amerikai Apple vállalattal, melynek jogos iPad névhasználatát több tartományi bíróságon is bizonyítania kell, a tajvani tulajdonú Proview International Holdings ugyanis azt állítja, a márkanevet ő birtokolja.

Február közepén a korábbi NBA-sztár Michael Jordan volt kénytelen pert indítani egy, a sztár nevét, fotóját, 23-as mezszámát, és Jumpman vállalatának logóját használó kínai cég ellen, mely azt állítja, a Jordanhoz fűződő szimbólumok használata véletlen egyezés. A Qiaodan Sports - melynek neve Jordan kínai neve - ugyanakkor még a kosárlabdázó gyermekeinek kínai nevét is levédette.

Forrás: MTI

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Facebook Obama Kína Lopás Gasztro Botrány Jog Lavór

Ajánlott bejegyzések:

  • A pekingi nagyszínpadról gyimesi gyermektáncosok forgatagába - a MÁNE nemzetközi sikere A pekingi nagyszínpadról gyimesi gyermektáncosok forgatagába - a MÁNE nemzetközi sikere
  • Járdafesztivál, közösségi grillezés, élő könyvtár, gasztrotérkép és városi séták az őszi Külkörút menüjében Járdafesztivál, közösségi grillezés, élő könyvtár, gasztrotérkép és városi séták az őszi Külkörút menüjében
  • Bartók Feszt' - A te negyeded, a te ritmusod! Bartók Feszt' - A te negyeded, a te ritmusod!
  • Szent István Nap: háromnapos programkavalkád Budapesten Szent István Nap: háromnapos programkavalkád Budapesten
  • Bányahangulat a Balaton-parton Bányahangulat a Balaton-parton

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr797906266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard