A The White Stripes aktívabb fele a zenekar feloszlása után sem ült a babérjain, hanem inkább elkészítette önálló bemutatkozását: itt az első Jack White szólólemez, a Blunderbuss!


Különös helyzet állt elő, ugyanis már a WS cuccain is gyakorlatilag White végzett mindenféle feladatot (a dobolást és egy-egy alkalmi énektémát kivéve), ebben a tekintetben pedig nem tesz különbséget, hogy az illető anyazenekarával, vagy saját nevén jelentet meg lemezt. A Blunderbuss arculatát tekintve azonban van különbség a két fél között: az új anyag elsősorban hagyományosabb, mondhatni konzervatívabb, és sokkal inkább a letűnt időkre fókuszál, mintsem az előremutató független zenére. Igaz, az idén 37 éves White-tól már végképp nem várhatjuk el, hogy a fiatalabb generációk szószólója legyen, első önálló munkáján pedig ehhez igazodva javarészt a nyugodtabb, klasszikusabb, jópár évtizeddel ezelőtti blues köszön vissza leginkább - ezt mutatja a komótosabb tempó, valamint az el-eluralkodó zongora jelenléte, de az is jelzésértékű, hogy az intenzív, recsegő szerzeményekből csak kettő került fel az anyagra (Sixteen Saltines, I’m Shakin’). Az ősi hatások mellett fontos szerepet játszott a lemez elkészültében White válása Karen Elson modelltől, így a számok gyakran szólnak szerelemről és egyedüllétről, nem egyszer egy rejtélyes nőalakhoz intézve a mondanivalót, bár nem érezni, hogy a dalnok olyan nagyon levert lenne, sőt maga a volt felesége is vendégszerepel a lemezen. Mindezek tekintetében a Blunderbuss nem rossz darab, sőt, a szerzeményei révén igen könnyen megállja a helyét, azonban szót kell emelnünk az album kissé avíttas jellege ellen, amelynek köszönhetően romlik az összkép. White eddigi munkái ugyanis még a tagadhatatlan klasszikus hatások mellett is képesek voltak a jelenben érvényesülni, a szólóanyag azonban minden pozitívuma ellenére kérlelhetetlenül is a múltban ragad, és így nagyobb eséllyel fog otthonra lelni az idősebb generációk képviselőinek szívében, mintsem azokéban, akik esetleg a White Stripes-on nőttek fel.