Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Saját maga ura

Saját maga ura

Judák Bence a szerző friss bejegyzései 2012. 05. 08.
A lengyelek Kolorádó-fesztje idén is üt
2019-04-16 22:00:49

Ár-érték arányban talán nincs is jobb lehetőség a régióban a lengyel OFF fesztnél, ahol idén is találkozik

Csókok lefekvés előttre
2016-09-21 13:32:24

Idén már másodszorra jelentkezik nagyobb lélegzetvételű lemezzel a Junior Boys, a kanadaiaknak pedig még mindig

Egy percre elvesztettem magam
2016-09-16 12:25:02

Nem láttuk sem Kings of Leont, sem a Major Lazert, de nagyon jól éreztük magunkat a 2016-os berlini Lollapalooza

Emberies ösztönök
2016-09-07 09:33:51

Novemberi koncertje előtt pont jókor jött a Glass Animals új stúdiólemeze, amin a fiúk megmutatják, hogy

további bejegyzések a szerzőtől »

Remekül fogadott első lemeze után nagy nyomás nehezedett Santigoldra, ám az énekesnőnek négyévnyi munka alatt sikerült elkészítenie debütje méltó folytatását.

Santigold, azaz a philadelphiai születésű Santi White közel fél évtizeddel ezelőtt tűnt fel saját jogán egy igen erős debütalbummal, de már a 2008-as (akkor még Santogold néven kiadott) címnélküli bemutatkozásának megjelenésekor sem volt számára idegen a zeneipar. A lemezt megelőzően dolgozott már az Epic Records tehetségkutató A&R-osaként, de szerzőként és producerként is bizonyított Res, illetve GZA albumain is, emellett kivette a maga részét Mark Ronson Version és Lily Allen Alright, Still című lemezeinek munkálataiból, ráadásul régebben még egy punkos kanyart is megejtett a Stiffed nevű zenekar énekesnőjeként. Ezek alapján nem meglepő, hogy első önálló lemezén is neves szakemberek voltak segítségére (Switch, Diplo, Freq Nasty, Spank Rock, stb.), az impozáns stáblista pedig meghozta a gyümölcsét, ugyanis a négy évvel ezelőtti Santogold eklektikus, new wave-et, reggae-t, és egzotikus hatásokat fúzionáló, elsőrangú popdalai a legígéretesebb új előadók ligájába repítették White-ot, ahonnan már egyenes út vezetett az M.I.A.-jel és Björkkel közös turnék felé. Az énekesnő a lemez megjelenése után Santigoldra módosította a nevét, ám jó ideig (a kisebb vendégszereplésektől eltekintve) ez volt az egyetlen nagyobb hír felőle, a második, Master Of My Make-Believe című korongja pedig a sokéves csendet hivatott megtörni, és nem is akárhogyan!



White ismét kamatoztatta jól kiépített kapcsolatrendszerét a lemez felvételei során. A már visszatérő vendégnek számító Diplo és Switch mellett a Buraka Som Sistema, Q-Tip és Boys Noize is besegített, de olyan, néhány fokkal nagyobbnak számító nevek is hozzájárultak az anyag elkészültéhez, mint a Yeah Yeah Yeahs-ből érkező Karen O és Nick Zinner, illetve a TV On The Radióból és még ezer más helyről ismerős Dave Sitek. Az új közreműködők nem módosították jelentősen White könnyűzenei állásfoglalását, így a Santigold-világ még mindig leginkább a már említett M.I.A. hatását tükrözi (bár az már az első lemez alapján is egyértelmű volt, hogy az előbbi jóval urbánusabb zenét készít). Ennek ellenére nem maradt minden a régiben: a new wave és a gitárzene hatása érezhetően visszaszorult, helyére leginkább elektronika került, így az egész szervetlenebbül szól, de ez nem feltétlen válik az anyag kárára. Ami még a hangzásnál is fontosabb, hogy a dalok szintje egy kicsit sem csökkent, sőt, még azt is mondhatjuk, hogy a friss lemez összetartóbb és színvonalasabb, mint elődje volt. Nem túlzás kijelenteni, hogy bármelyik szerzeményből lehetne kislemezdal, akár a jobb kedvű himnuszokat (The Keepers, Fame), akár a kicsit csüggedtebb hangulatú darabokat (This Isn’t Our Parade, The Riots Gone) nézzük. És igaz, hogy a grime-osabb betétek (Freak Like Me, Look At These Hoes) esetében karcsúbb a potenciál, ám ezt kitűnően ellensúlyozza a záró, frenetikus Big Mouth, amelyből ha nem lesz őrületes bulisláger, akkor semmiből sem.

 
85%

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Amerika Zene Pop Santigold Lemezáru

Ajánlott bejegyzések:

  • JJ megnyerte az Eurovíziós Dalfesztivált, melyben a Budapest Scoring Orchestra is közreműködött JJ megnyerte az Eurovíziós Dalfesztivált, melyben a Budapest Scoring Orchestra is közreműködött
  • Idén is a Gyerek Szigettel kezdődik a vakáció Idén is a Gyerek Szigettel kezdődik a vakáció
  • Pünkösdi Örökség Ünnep – Élő hagyományok és közösségek a Skanzenben Pünkösdi Örökség Ünnep – Élő hagyományok és közösségek a Skanzenben
  • Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája
  • Trapesített Nemzeti dal, agresszív sofőr, és biokertészkedés a Bëlga új lemezén Trapesített Nemzeti dal, agresszív sofőr, és biokertészkedés a Bëlga új lemezén

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr437907120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard