Napra pontosan 126 évvel ezelőtt indult hódító útjára a világ legnépszerűbb itala. Ki hinné, hogy a napi egy milliárd pohárral fogyó nedűt a születését követő nyolc hónapban naponta mindössze kilencen fogyasztották?

A Coca-Cola nevet – csakúgy, mint a híres logót - Pemberton könyvelője, Frank Mason Robinson találta ki, aki úgy tartotta, hogy a két C betű remekül fest majd a reklámkampányban. Pemberton egyébként nem használta ki a termékben rejlő üzleti lehetőségeket, hiszen Asa G. Chandler-nek adta el a termék forgalmazásának jogát, aki 1888-ban megalapította a The Coca-Cola Company-t. A vállalkozás azóta is igen nyereséges, s a cég vezetői gyakorlatilag minden lehetőséget megragadnak arra, hogy reklámozzák terméküket. Meglepő módon a második világháborúból is profitáltak. Woodruff vezérigazgató ugyanis - aki több, mint hatvan évig állt a vállalat élén – nem szokványos módon segítette a harcba induló katonákat. „Gondoskodunk róla, hogy minden katona 5 centért juthasson hozzá egy üveg Coca-Cola-hoz, függetlenül attól, hogy hol az állomáshelye vagy, hogy ez nekünk mennyibe kerül – mondta”. A külföldön állomásozó katonák a háború alatt több, mint 5 milliárd üveg Coca-Colát fogyasztottak, s közben elterjesztették a frissítő italt más kontinenseken is.

A Coca-Cola pontos receptjét mindmáig homály fedi, az eredeti összetételt őrző papírost ugyanis az atlantai SunTrust Bank páncéltermében őrzik. A legendák szerint mindössze két igazgató ismeri a titkos receptet, s ők is pusztán annak felét. Az elsőre talán komikus történet csak némi valóságtartalommal rendelkezik: csakugyan pusztán a két igazgató van a mágikus tudás birtokában, ám mindketten a teljes receptet ismerik, a gyártási eljárásba pedig a direktorokon kívül többen is be vannak avatva.
