Pontosan ennyi alkalomra volt szükség a fotós legújabb munkájához. A szigeten felgyújtott házakról készített fotósorozatot.
A művésznő, Carrie Schneider elképzelte, milyen lenne látni egy házat, ami újra és újra ellenáll a tűz lángjainak. Ezt a vízióját valósította meg az Égő házak (Burning Houses) című sorozatában. A felvételek helyszíne az évszak, időjárás és napszak szerint változó képet mutat, de a kompozíciójuk és a témájuk a folyamatosan füstölő házzal megegyezik. Az eltérést a környezeten kívül a ház égésének különböző stációi adják.Két év leforgása alatt a fotós tizenöt kis fehér házat épített minden egyes fénykép kedvéért. A wisconsin-i tó közepére szállította a kész konstrukciókat, és kihúzta őket az ott található apró szigetre. Aprólékos munka és tervezés állt a koncepció mögött, ami végül megtérült a rejtélyes, vibráló fotókkal. A képek feszültségét a pusztító tűz és a meditatív háttér közti kontraszt adja.
A fényképeket május közepéig a Monique Meloche Galéria állította ki. Egy művészettörténész a következőkben látja a fotósorozat jelentőségét: „Az otthoni élet szimbólumának agresszív lerombolása kultúrákon átívelő hatással bírhat, hiszen a személyes veszteség és kilátástalanság általános kérdéseit érinti. Mégis a ház, amit érintetlenül hagy a tűz állandó támadása, a pusztító energia elleni ellenállás allegóriájaként is értelmezhető.”
Újabb példája az alkotás annak, hogy a letisztult, egyszerű háttér előtti égő formák képesek a közvetíteni kívánt tartalom átadására. A korábban bemutatott fotósorozatban egy olasz fotográfusnő hasonlóan a tűzzel játszik, de a központba egy emberi alakot állít. Az említett Ördögi intelligencia címet viselő képsorozat a fő témájával így más szimbólumokat emel be a megjelenített világába.
A sorozat összes képe látható a fotós honlapján.
via My Modern Metropolis