A gravitációnak mond ellent a francia művész hihetetlen alkotása: ormányánál fogva rögzítették a falra az alkotást.
A szoborinstalláció Nasutamanus névre hallgat. A nagytestű állat egyensúlyozó műveletet hajt végre, az ormányát a függőleges falra illesztve és – a valóságtól még inkább elrugaszkodva – fejjel lefelé. A figyelemre méltó eredmény egy lebegő elefánt látványa a fehér szobában.A hiperrealista művészethez és az ormányosokhoz való vonzódását a francia művész, Daniel Firman már korábban is bizonyította: a Wursa névre hallgató elefántszobrát Párizsban és Tokióban is láthatta a közönség, különböző kontextusokban. Az elefánt (amelyet a művész egy profi állatpreparátor segítségével alakított élethűvé) azt a pozíciót szemlélteti, ahogy az űrben lebegne 18 000 km-rel a Föld felett.
Az alkotást látva felhördülők tömegéből most az állatvédők kimaradnak, hiszen a szobor tisztán szintetikus anyagokból készült. A kortárs művészet ellenzőitől azonban ne csodálkozzunk, ha a „mit keres egy elefánt fejjel lefelé a múzeumban?” kérdést és hasonló jellegű felkiáltások áradatát halljuk. A válasz a hosszú művészetelméleti fejtegetés helyett leegyszerűsíthető annyival, hogy nem keresünk magasztos célokat a háttérben. Ez a fajtája a XXI. századi művészetnek meghökkenteni akar, szórakoztatni, majd utolsó fázisként esetleg el is gondolkodtatni.
Ha ezek után úgy döntünk, hogy szeretnénk egy lebegő elefánttal találkozni, most nem kell sok határt átlépnünk, vagy az álomvilágunkba merülnünk – az installációt a bécsi Kunsthalléban láthatjuk. Május elejétől szeptember elejéig tart a Cirkusz, mint egy párhuzamos univerzum című tárlat, amelynek részét képezi a francia kortárs művész szobra is.