Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Hatalmas magyar siker Cannes-ban

Hatalmas magyar siker Cannes-ban

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2012. 05. 27.
A nyár ritmusai a BJC-ben
2025-07-02 08:17:33

A Budapest Jazz Club nyáron is gondoskodik arról, hogy a jazzrajongók ne maradjanak élmények nélkül.

Családi titkok, közéleti drámák – A Pulszky-levelezés feltárja a múltat
2025-07-01 11:56:45

A Pulszky család 1867 és 1911 között íródott 331 levele nem csupán személyes vallomásokat és meghitt

Macifröccs-himnusz született: BÖBE és NEON LEON közös dala hódítja meg a nyarat
2025-06-30 11:54:28

A málnás fröccs frissítő élményét idézi meg a „Buborékok” című dal, amely az Artisjus Songbook Camp

A Nagyvárosi bujdosó emléke – 71 éve született Kissferi
2025-06-29 16:21:51

Kiss Ferenc zeneszerzőként, énekmondóként és népzenegyűjtőként egész életében a hagyományt szolgálta

további bejegyzések a szerzőtől »

Nagy sikerrel mutatták be szombaton a 65. cannes-i filmfesztiválon Pálfi György Final Cut - Hölgyeim és Uraim című montázsfilmjét.

Annak ellenére, hogy az utolsó versenynapon a fesztiválozók jelentős része már hazautazott, az esti díszbemutatóhoz hasonlóan a sajtóvetítésen is megtelt a fesztiválpalota harmadik legnagyobb, mintegy négyszáz fős terme. A közönség mindkét vetítésen hatalmas tapssal jutalmazta az alkotógárdát: a rendező Pálfi György mellett Huszár Viktor producert, Ruttkay Zsófia dramaturgot, Lemhényi Réka, Richter Nóra, Czakó Judit és Szalai Károly vágót, a hangért felelős Balázs Gábort és a zenéket összeállító Barna Balázst.

Pálfi György ( fotó: parameter.sk)

A filmet Thierry Frémaux művészeti igazgató "a világon a legszebb főcímű" filmként konferálta fel. (A Final Cut elején a filmben felhasznált valamennyi alkotás rendezőjének neve megjelenik.) Emlékeztetett arra, hogy Pálfi György, a "magyar mozi egyik legígéretesebb fiatal alkotója" visszatérő vendége Cannes-nak, miután a Taxidermiát 2006-ban nagy sikerrel vetítették az Un certain regard (Egy bizonyos nézőpont) elnevezésű második legjelentősebb versenyszekcióban.

"Nagyon szép történetnek" nevezte Frémaux, hogy producerként "a veterán Tarr Béla és a fiatal Pálfi György együtt dolgozott" ezen a filmen. A fesztiváligazgató szerint "teljes az ellentmondás" a fiatal magyar filmes generáció "termékenysége és ötletgazdasága", illetve aközött, "hogy a jelenlegi magyar kormány nem tartja túl sokra a magyar filmgyártást, és emiatt sorra zárnak be produceri irodák, köztük például Tarr Béláé is", aki néhány napja jelentette be, hogy megszűnik az általa vezetett T.T. Filmműhely.

Pálfi György a közönségnek elmondta, hogy három évig egy kis szobában készült ez a film, amely "tisztelgés" a filmtörténet 116 éve előtt a Lumiere fivérektől az Avatárig. "Azzal, hogy itt lehetünk, egy álom vált valósággá" - hangsúlyozta a rendező. A sajtóvetítésen köszönetet mondott a fesztiválnak, amiért meghívta a filmet, Michel Reilhacnak (az ARTE televízió művészeti vezetőjének), valamint Tarr Bélának és minden moziszerető embernek. A díszbemutatón pedig azt is bejelentette, hogy a nap folyamán szerződést írt alá az egyik legjelentősebb európai filmforgalmazó céggel, a francia Wild Bunch-csal, amely a nemzetközi forgalmazás érdekében segít megoldani a felhasznált filmek és zenék miatti jogi nehézségeket.

A 450 filmtörténeti klasszikusból előzetes engedélyek nélkül összevágott alkotást eddig csak oktatóanyagként lehetett használni, illetve ingyenes, zártkörű vetítéseken bemutatni. Pálfi elmondta, hogy miután kísérleti filmről van szó, a jogdíjakat illetően a Final Cut esetében egy fordított folyamat történt. A hatalmas összeg miatt ugyanis elképzelhetetlen lett volna olyan producert találni, aki előre megfinanszírozta volna több száz filmnek a jogdíját azért, hogy ő abból elkészítsen egy kísérleti munkát.

A cannes-i bemutató Pálfi szerint annak a bizonyítéka, hogy a vágással és a dramaturgiával "sikerült egy olyan filmnyelvi kísérletet megvalósítani, amelyet a nézők is szeretnek". A fesztiválmeghívás ugyanis - mint kifejtette - már önmagában azt jelentette, hogy a Final Cut megállja a helyét a szerzői filmek sorában. A magyarországi tucatnyi zártkörű vetítés után pedig a nemzetközi közönség előtti első bemutató alapján is elmondható, hogy a nézők értik és szeretik ezt az alkotást - tette hozzá. Ez szerinte "nagyon szép visszaigazolás" azután, hogy a montázsfilm tulajdonképpen azért készült, mert támogatás hiányában leállt a magyar filmgyártás, de Pálfi és csapata "nem hagyta magát és elővette egy olyan ötletét, amelyet olcsón meg lehet valósítani".

A rendező elmondta, hogy az elmúlt években négy forgatókönyvön is dolgozott. Ezek közül a cannes-i fesztiválon három különböző producer három filmtervéhez is keresett külföldi partnereket: Arany János Toldijából és Rejtő Jenő A szőke ciklon című regényből készülő adaptációk mellett egy nagyon alacsony költségvetésű sci-fit is szeretne forgatni, ha a Magyar Nemzeti Filmalaptól sikerül támogatáshoz jutnia.

Forrás: MTI

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Film Cannes-i Filmfesztivál Siker Magyarok

Ajánlott bejegyzések:

  • Mától két Cannes-i díjas film a mozikban Mától két Cannes-i díjas film a mozikban
  • 79 éve születtek a felvidéki magyarság sorsát megpecsételő Beneš-dekrétumok 79 éve születtek a felvidéki magyarság sorsát megpecsételő Beneš-dekrétumok
  • Az első amerikai űrhajósnő élete Az első amerikai űrhajósnő élete
  • Hidegháborús kémfilm forog Vilmányi Benett főszereplésével Hidegháborús kémfilm forog Vilmányi Benett főszereplésével
  • David Attenborough új óceánfilmje júniusban debütál: lenyűgöző utazás a tengerek megmentéséért David Attenborough új óceánfilmje júniusban debütál: lenyűgöző utazás a tengerek megmentéséért

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr267907682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard