A plafonra helyezett fényképezőgép olyan látószöget tár fel előttünk, amit általában nem láthatunk. A német fotós ebből a perspektívából készítette el sorozatát.
A különleges szögben elhelyezett kameraállásból a német fotográfus, Menno Aden a leghétköznapibb és az extravagánsabb belső tereket változtatja kétdimenziós makettekké. A fényképezőgép, amit a művész a plafonra rögzített, különböző magánlakásokat és közterületen található helyiségeket örökít meg. A különleges beltéri madártávlati perspektíva és a sorozatjellegből adódó folytonosság biztosítja a látvány művészi erejét.A Hamburgban megtekinthető fotósorozat képein a legkülönbözőbb jellegű helyszínekbe kaphatunk betekintést. Láthatunk rendezett, fehér falú lányszobát, vakolat nélküli hippilakot, szabályosan zsúfolt élelmiszerboltot, elegáns tárgyalót és letisztult megjelenésű cipőboltot. A szobák láttán akár azt is gondolhatnánk, hogy egy lakberendezői látványtervet látunk, nem pedig a valóság felülről meglesett szegletét. Érdekes a hatás, ahogy a fotók egyszerre távolítanak el a realitástól és tesznek külső szemlélővé, miközben alkalmat adnak a berendezés és tárgyak részletes megfigyelésére.
A privátszférába és a rejtett zugokba való betekintés a térfigyelő és a kukkoló kamerák asszociációját is behozhatja. A befogadás során a fényképész/megfigyelő nézőpontját vesszük fel, ahogy a képen szereplő alakokat és tárgyakat (akár tudtuk nélkül) a kamera másik oldaláról szemléljük. A művész ezzel a módszerrel a társadalomban régóta meglevő mások életébe belelátás és kukkolás iránti vágyat jeleníti meg a művészet keretein belül.
via Junk Culture