Loreena McKennitt trió felállásban készített Troubadours on the Rhine című lírai pásztoridilljei meglepetést ugyan nem okoznak, de megnyugvást igen.

Benne volt a levegőben, eljött az ideje, hogy az északi tradícióban és részint a török és perzsa hagyományban gyökerező atmoszférikus ráolvasásoknak. Az angyalszárnyak suhogását idéző new age teázók finom neszezése kitűnően harmonizált McKennitt fantáziáival.
Nem tudok érveket felsorolni, hogy akiknek megvan a Loreena- törzsanyag, azok miért is szerezzék be a Troubadours on the Rhine-t, ha csak azt nem, hogy így szellősebben is szépen szól a Bonny Swans, vagy a Tennyson gyönyörű versének megzenésítése, a McKennitt-repertoár kötelező darabja, a The Lady Of Shalott. A lemez különlegessége, hogy koncert is, meg nem is, stúdiófelvétel meg nem is.
2011. márciusában a Rajna-parti Mainzban, egy stúdióban lépett fel Loreena és két állandó zenésztársa, Caroline Lavelle csellista és Brian Hughes gitáros.
A kilenc dal lassan hömpölyög, mint a Rajna, nem fognak a hippi csajok mezítláb táncolni rájuk, de a méltósággal teli és emelkedett, a kelta mítoszokat megidéző műsorhoz mégsem zavaró a borító Rajnát ábrázoló metszete, és az egy-egy dal végén elhangzó danke schön sem .
Ezzel a kamara trió jellegű megszólalással sincs probléma, de mivel a művésznő életműve a rengeteg zenei hatás ellenére is meglehetősen egyanyagú, kicsit unalmas. De ha unatkozol, fantáziálj. És ezt a kelták tudják legjobban.
Troubadours on the Rhine
Universal
45 perc 9 szám