A weben fogyasztott magyar zenei tartalmak népszerűségét mostantól hivatalosan is mérik.
Az első magyar közösségi slágerlistán a televízió csatornák műsoraiból ismert arcok vagy korábbi valóságshow-szereplők állnak az élen. Az év első öt hónapjában feltöltött zenei tartalmak között a legnézettebb - 7,4 millió megtekintéssel - Majka&Curtis&BLR Belehalok című produkciója - közölte az egyesület sajtóirodája.A lista negyedévente frissül. A hazai alkotók érdekeit képviselő Artisjus Egyesület a zene ünnepe alkalmából publikálta az első hivatalos magyar közösségi slágerlistát. A legerősebb műfaj 2012 első felében a rap, amely a top 10-ből hét zenei videót jellemez.
Március óta a hazai zenészek, szerzők, alkotók is számíthatnak arra, hogy a YouTube-ra feltöltött alkotásaik után megkapják az őket megillető díjakat - jegyezte meg az Artisjus -, a YouTube.hu reklámbevételei alapján fizetett szerzői díjat az egyesület eljuttatja a dalszerzőknek. Ez a bevételi forrás egyelőre még gyerekcipőben jár, hiszen a legális online szolgáltatásokból származó bevételek a hazai szerzők jövedelmének kevesebb mint 1 százalékát teszik ki.
Az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület a zeneszerzők, szövegírók, zeneműkiadók és irodalmi szerzők egyesülete. Ma közvetlen megbízással mintegy tízezer magyar szerző jogait kezeli, ezenkívül a hasonló külföldi szervezetekkel kötött szerződései alapján több millió zenei és irodalmi szerző jogkezelését végzi a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál bejegyzett közös jogkezelő szervezetként.
Forrás: MTI