Korábbi albumaihoz képest sajnos csalódást okoz The Tallest Man On Earth:
a 2012-es There’s No Leaving Now nem működik, de vajon miért?
Egy TMOE-dal meghallgatása közben egyáltalán nem meglepő, ha egyből a világot a gitárjával leigázó dalnokok őse, vagyis Bob Dylan jut eszünkbe, és bár Matssonból minden bizonnyal sohasem lesz generációs szócső, azért a svéd popzenei örökség továbbvitelére kiválóan alkalmas volt, legalábbis eddig - a friss There’s No Leaving Now-val ugyanis sajnos törés keletkezett az életművön, igaz, nem helyrehozhatatlan. Azzal nyilván nem mondunk újat, ha eláruljuk, hogy a harmadik The Tallest-lemezen sem fogunk nu-metal betéteket hallani, bár azért némi elmozdulás érezhető a korábbiakhoz képest, főleg a hangszerelésben, amely néhol basszussal, néhol pedig dobbal bővült, persze azért csak finoman, módjával. Ez önmagában még nem is jelentene problémát, (hiszen a korong gerincét változatlanul egy éneklő ember és hat gitárhúr kombinációja adja), ám az már annál inkább, hogy a számok legtöbbször célt tévesztenek, és nem vonultatják fel azokat a tényezőket, amelyekért eddig annyira szeretni lehetett ezt a svéd férfiút. Az a frissesség, vidámság és dallamosság, amelytől már bármelyik korábbi Matsson-szerzemény kezdő taktusai fel tudták dobni még a legmogorvább illető napját is, itt valahogy nincs jelen, és annak ellenére, hogy egy-két darabra még a jó jelzőt is ráhúzhatnánk, senki sem állíthatja, hogy a TNLV bármelyik száma versenyre tudna lépni a bemutatkozás vagy a 2010-es album akár leggyengébb szerzeményeivel is. Némi hangulati változás is megfigyelhető a korábbiakhoz képest, hiszen a mostani anyag kicsit talán szomorkásabb, mint az előzőek, bár ez sem kifogás, hiszen a bánatot is lehet markáns formába önteni, itt viszont nem sikerül. A lemez felemássága pedig sajnos a jövőre nézve sem túl kecsegtető, a fiatalember állítása szerint ugyanis eddigi anyagai közül az ideit érzi leginkább sajátjának, ha pedig a továbbiakban is ezen az úton halad, egyre alacsonyabb lesz majd a szemünkben.