A francia művészt falon mászva, vízen járva és a tenger mélyén is láthatjuk. A közös a képekben, hogy mindenhol öltönyben hívja ki maga ellen a gravitációt.
A francia konceptuális művész, Philippe Ramette 2003 és 2006 közt a fotográfus, Marc Domage segítségével készítette el fotósorozatát, amelyben a gravitációval dacol. A pózok a való életben lehetetlennek tűnnek, ezzel érik el a szürreális világ érzetét keltő látványvilágot.Ezután persze az következhet, hogy legyintünk, és az „ügyes photoshop” kategriában raktározzuk el a képeket. De mi van akkor, ha mégsem a modern számítástechnikai szoftverek alkotta illúzióval van dolgunk? Ezt állította a művész a The Guardian című brit lapnak adott interjújában 2009-ben: „Látszik a nyomás a kezeimben, a vörös arcom távol van a nyugodttól, ahogy megtelik vérrel, az öltönyöm pedig láthatóan a gravitációnak megfelelően gyűrődik” – sorolja a művész a bizonyítékokat, amelyeket aprólékosan megfigyelés után a képeken észrevehetünk.
A videón láthatjuk a folyamatot, ahogy elkészül a sorozat egy darabja. A perspektíva kiválasztása nemcsak esztétikai indokok miatt fontos a fotók esetén, hiszen a látószögnek el kell rejtenie Ramette fém segítségeit, amiket „szoborszerkezeteknek” nevez. A felszínen, amin áll rudak, ülések vagy fém gyűrűk találhatóak. Ezeket az öltöny redői rejtik el a szemlélődők elől.
A bűvész tehát ebben az esetben az előadás után lerántja a leplet a trükkökről. És valóban, a tudat, hogy nem a digitális világ csapott be minket megint, hanem nagy munka és felépített szerkezetek vannak a képek valósága mögött, hozzáadhat a sorozat különlegességéhez. De a fotóművészeti alkotásnak a módszer leleplezése nélkül, önmagában is megvan a művészeti értéke: Ramette a gravitáció és az ember-tájkép közti kapcsolatot mutatja be, miközben a Föld legkülönbözőbb helyszíneit változtatja saját fantáziájának játszóterévé.
A sorozat további fotói itt láthatók.
via Weburbanist