Szárazföldről és a tengerről is nagy távolságból látható az óriási fémszerkezet. A holland művész a tengerszint emelkedéstől fenyegetett országban hívja fel a figyelmet a környezeti problémára.
A guggoló emberi alakot ábrázoló fémszobor 25 méterével és 60 tonnájával magasodik ki a sík holland látképből. Anthony Gormley munkája, amely az Exposure címet viseli, napról napra reflektál a globális felmelegedés problémáira Hollandia egyik tengerpartján. A különböző finanszírozási problémák miatt hat évig tartott a művésznek, míg az ötlettől a kivitelezésig eljutott.A cím (Exposure) angolból való fordítása többértelműséget hordozhat magában. Expozíciónak fordítva értelmezhetjük annak a pillanatnak, amikor a fényképezőgép gombját lenyomva felvételt készítünk. De az irodalmi művekből kiindulva bevezető résznek is tekinthetjük. Az expozíció tehát az alkotás pillanatnyiságát és kiindulópont jellegét egyaránt kifejezheti. Más értelmezésben az exposure szó jelenthet védtelen állapotot is, ami konkrétan utalhat a szobor várakozó-védekező testtartására, átvitt értelemben pedig az emberiség környezeti erők elleni védtelenségére.
„Az egyik legnagyobb változás a környezetünkben a globális felmelegedés következtében a tengerszint emelkedése” - mondta el munkájának indíttatásáról Gormley. „Fontosnak tartom, hogy a szobor kapcsolatba kerüljön a nézővel és a járókelővel. Kettős okból kifolyólag úgy döntöttem, a szobornak nem lesz talapzata. Egyrészt közelebb hozhatja a nézőkhöz, ha a fémóriás ugyanazon a szinten helyezkedik el, mint ők. Másrészt a gátnak, ahol a szobrot elhelyeztem, a tengerszint emelkedésével egyre magasabbra kell épülnie. Vagyis remélhetőleg egy progresszív építkezési folyamat fogja idővel a művemet eltemetni.”
via My Modern Metropolis