A közmédia két rádióadója, a Petőfi Rádió és a Kossuth Rádió is megkapta a Superbrands 2012 elismerést.
Az elismerés pozitív visszaigazolás nemcsak az adókon dolgozó munkatársaknak, hanem a hallgatók és az üzleti partnerek részére is – olvasható a közleményben. Az összegzés felidézi, hogy a Petőfi Rádió az elmúlt években több száz olyan hazai és külföldi előadót mutatott be a közönségnek, akiknek a zenéjét eddig a magyar hazai rádiós piacon egyáltalán nem, vagy alig játszották. Emellett külön hangsúlyt fektettek a fiatal hazai tehetségekre.A Petőfi Rádió közszolgálati feladata a minőségi zenei kínálat biztosítása, mely a poptól a világzenéig, a rocktól a lounge-on át az urban zenékig terjed, ezzel az adó továbbra is alternatívája tudott maradni a kereskedelmi rádiókban megszokott zenei kínálatnak. A Petőfi Rádió a műsorszolgáltatáson kívül nyilvános koncerteken mutatja be a legkedveltebb hazai koncertzenekarokat és előadókat, saját színpadaival pedig a nagyobb fesztiválokon is jelen van. Márciustól új műsorok indultak: a Talpra magyar című reggeli zenés ébresztő, az Egész úton hazafelé című délutáni "hazakísérő" műsor, az Ej, mi a COOL? – minden, ami menő és "petőfis", valamint a Vadonat, amely máshol még nem hallott magyar újdonságok műsora.
A Petőfi Rádió hallgatói a közösségi oldalakon is figyelemmel kísérik a csatorna történéseit, a Social Times közösségi médiamarketing oldal felmérése szerint 85 százalékkal Magyarország legaktívabb Facebook oldala lett a Petőfié.
A közlemény kiemeli, hogy a több mint fél évszázada működő Kossuth Rádió Magyarország leggazdagabb tartalmú rádiója. "Kiegyensúlyozott, pontos hírek, információk, érdekes beszélgetések, igényes szórakoztatás hangjátékokkal, sporttal, kabaréval: az értelmes beszéd fóruma" – olvasható a közleményben. Mint írják, a Kossuth Rádió legfontosabb közszolgálati feladata a gyors, hiteles, pontos és pártatlan tájékoztatás, legyen szó közéletről, politikáról, kultúráról, diplomáciáról, sportról vagy az élet bármely más területéről. Új, korszerű hangzásvilágban, percre kész aktualitásokkal várják a műsorvezetők színes és érdekes műsoraikkal a hallgatókat. Magyarország egyik leghallgatottabb rádióját naponta több mint másfél millió ember választja.
A Kossuth Rádió szerkesztői minden alkalommal megfontolják a közönség észrevételeit. Ennek tükrében indultak új műsorok az adón: az Aranyalap, vallomások és dokumentumok egy sajátos időalagútban haladva; az Időfutár című ifjúsági fantasy-sorozat; a Regényes történelem, amelyben regék, regények vizsgáznak hitelességből, tényszerűségből, valamint az Alma és fája című műsor, amelyben kettős portrék hangzanak el apáról és fiáról, mesterről és tanítványáról. Mindennap jelentkezik a Vers napról napra, ahol kortárs szerzők saját költeményeiket olvassák föl, előadóművészeink mondanak verseket és előkerülnek az archívum féltett kincsei is.
A Superbrands védjegyről független szakértői bizottság dönt, a testület tagjai figyelembe vették az adott brand tradícióját, piaci szereplését és fogyasztói elismertségét, a vállalat értékét és etikai megítélését, továbbá a közismertségét, tudatos innovációját és márkastratégiáját.
Forrás: MTI