Aki szívében már eltemette a Maximo Parkot, az gyorsan ragadjon ásót, a csapat negyedik lemeze ugyanis kicsit sem lett rossz, sőt.


Bár az előző évtized közepének fontosabb poszt-punk/new wave-revival zenekarai közül már a Killers és a Bloc Party is bejelentette visszatérését, a Maximo Park már mindkét zenekart beelőzte negyedik albumával, és könnyen lehet, hogy nem csupán a kiadási dátum tekintetében. A 2012-es The National Health ugyanis kétség kívül a legjobb lemez, amit a newcastle-i ötös a bemutatkozása óta elkészített. A csapat újfent azzal a Gil Nortonnal dolgozott, aki számos neves zenekar felől ismerős (Pixies, Foo Fighters, stb.), és akivel már a 2007-es nagylemezen is együttműködött a banda, igaz, a legújabb munka összességében talán inkább a debütre (gondoljunk csak a Postcard Of A Painting és az Until The Earth Would Open vagy a Graffiti és a Banlieue közötti párhuzamokra!) emlékeztet, bár olyan újdonságok is feltűnnek a friss anyagon, amelyek eddig nem: az ötös talán még sosem hangzott ennyire nyersen és erőteljesen, de Paul Smith sem alkalmazta még soha az itt néhány számban felvonultatott dörmögö éneklését. E tényezőktől eltekintve azonban a Maximo Park szerencsére olyan, amilyennek megszerettük: egyszer lírai és érzelmes, máskor pedig poszt-punkos és táncolható, ám mindvégig, szünetmentesen dallamos és slágeres. A korong, ha lehet, az üresjáratok hiányában talán még a bemutatkozást is übereli, hiszen az anyag második fele lényegében rossz szám nélkül suhan tova, és bár nyilvánvaló, hogy 2005 sohasem tér már vissza, a tudat, hogy csak szorult még valami a valaha volt 00-ás mezőnybe, még a rajongóknak is elég vigaszt nyújthat.