A belga fényképész meghökkentő, gyomorforgató és egységes világot hozott létre fotósorozatában. A főszereplők gyerekek, akikkel valami nem stimmel.
Az első kép mellett talán még el is mehet egy felületes szemlélődő. Gyerekek ülnek körbe egy asztalt iskolai egyenruhában, nagyra nőtt szemekkel bámulják a nézőt, és persze kicsit nagyobbra nőttek a testrészeik a kelleténél. A többi fotó és a világ, amit a sorozat létrehoz, azonban már magára vonzza a legkevésbé érdeklődő megfigyelő tekintetét is: szörnyetegek kelnek életre, akik a konditermek koraszülöttjei.A belga fotós, Kurt Stallaerta, ahogy a honlapja bizonyítja, máskor is otthonosan mozog a konceptuális fotók megrendezett és beállított világában. Itt azonban jóval többről van szó, mint eltervezett jelenetekről, amelyek egy kosztümös film kiragadott pillanatai is lehetnének. Az életre keltett torz alakok a legkülönbözőbb hátterű és stílusú fotókon bukkannak fel. Huszadik század eleji fekete-fehér szobabelsőből, hegytetőn elhelyezett műanyag székből és afrikai iskolapadból szegezik ránk tekintetüket.
A művész a gyerekek képeinek átalakított felhasználásával már létező sorba állt be. Filmvásznon és fotókon is találkozhatunk a gyerekkor kifordított értelmezésével. Ebben az esetben is több témát hozhat elő a sorozat: a mai gyerekek korai felnőtté válását, ami sokszor a külsőségekben mutatkozik meg; az ártatlanság túlzottan idilli értelmezésének kritikáját; a mértéktelen testépítés torzító hatására való figyelemfelhívást. Aki már látta Benjamin Buttont gyermeki testben, egy százéves arcával Fincher filmjében, valószínűleg már ezeken a képeken sem fog meglepődni.
via My Modern Metropolis