Tudományosan is bebizonyították, a csábos hölgyek jobb üzleteket kötnek.
Bevetésével akár harmadával növelhető a siker - mutatta ki a női vonzerővel foglalkozó első tudományos vizsgálat eredménye.A női vonzerőt hatékonyan alkalmazók egyszerre használják a flörtölést és a barátságosságot. Fontos azonban, hogy a kettő egyensúlyban legyen - mutat rá a kutatást vezető Laura Kray. "Az egyszerűen barátságos nőket nem veszik komolyan, úgy tekintenek rájuk, mint akik csak mások érdekeit tartják szem előtt. A flörtölés ugyanakkor magabiztosságot és erőt sugall, illetve olyan személyiséget mutat, aki saját érdekeiért is fellép" - idézte Laura Krayt a The Independent brit napilap internetes kiadása.
A London School of Economics (LSE) és a Kaliforniai Egyetem berkeleyi intézményének kutatói négy különböző vizsgátot végeztek a női vonzerő vizsgálatára. Alkalmazását egy olyan menedzsmenttechnikaként határozták meg, amely a melegséget, a barátságosságot és a kapcsolatteremtést flörtöléssel - többek között játékossággal, hízelgéssel és szexi viselkedéssel kombinálja. Jó példa a technika hatékony alkalmazójára a tévéképernyőről a Mad Men - Reklámőrültek Joan Hollowayje vagy a való életből Maria Fe Perez-Agudo, a Hyundai Asia Resources Inc. és Susan Lyne, a Gilt Group elnöke.
"A női vonzerő bevetése stratégiai viselkedésmód, amelynek célja a tárgyalófelekben jó érzést kelteni, és ezzel beleegyezésre bírni őket" - mutat rá Laura Kray. A tanulmány szerint Madeleine Albright egykori amerikai külügyminiszter is gyakran bevetette a női vonzerőt kétoldalú tárgyalásain.
A kutatók szerint a technika evolúciós kifejlődéséhez egy "22-es csapdája" helyzet vezetett: ahhoz, hogy egy férfiak által uralt világban sikeresek legyenek, a nőknek férfias stílust kell felvenniük, ez azonban ellenszenvet vált ki. De ha ezt nem teszik meg, akkor alkalmasságuk kérdőjeleződik meg. A női vonzerő bevetése lehetőséget ad a nőknek arra, hogy tárgyaláskor, egyezkedéskor enyhítsék az ellenszenvet, amelyet férfias viselkedésük kelt.
Az egyik teszt során a nők felét arra kérték, hogy autóvásárlás során éljenek a technikával - élénk mozdulatokat tegyenek, gyakran nézzenek tárgyalópartnerük szemébe, mosolyogjanak és nevessenek. Az ő esetükben a női vonzerő bevetése átlagosan 21 százalékos kedvezményhez vezetett. Egy másik helyzetben a kutatók azt találták, hogy azok a nők, akik túlságosan barátságosak voltak - a flörtölés terhére -, rosszabbul jártak, és többet fizettek a termékért.
Forrás: MTI