Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Nem érdekel

Nem érdekel

Judák Bence a szerző friss bejegyzései 2012. 08. 01.
A lengyelek Kolorádó-fesztje idén is üt
2019-04-16 22:00:49

Ár-érték arányban talán nincs is jobb lehetőség a régióban a lengyel OFF fesztnél, ahol idén is találkozik

Csókok lefekvés előttre
2016-09-21 13:32:24

Idén már másodszorra jelentkezik nagyobb lélegzetvételű lemezzel a Junior Boys, a kanadaiaknak pedig még mindig

Egy percre elvesztettem magam
2016-09-16 12:25:02

Nem láttuk sem Kings of Leont, sem a Major Lazert, de nagyon jól éreztük magunkat a 2016-os berlini Lollapalooza

Emberies ösztönök
2016-09-07 09:33:51

Novemberi koncertje előtt pont jókor jött a Glass Animals új stúdiólemeze, amin a fiúk megmutatják, hogy

további bejegyzések a szerzőtől »

A Micachu & The Shapes első lemeze még pozitívumai ellenére is hagyott maga mögött némi kívánnivalót, és sajnos ugyanez a helyzet a legfrissebb munkával is.

Az 1987-es születésű brit Mica Levi, és a köré szerveződő háromtagú Micachu & The Shapes, 2009-ben jelent meg a palettán bemutatkozó lemezével, igaz, a röpke játékidejű, ám annál furcsább Jewellery nevű korong valahogy elsikkadt az esztendő forgatagában. Különös, hogy Leviék debütje mennyire nem tükrözte a vezetőnő korábbi muzikális pályafutását: klasszikus képzésében ugyanis a hegedű és brácsatanulás mellett még zeneszerzői oktatásra is futotta, bár e kanyarok, úgy tűnik, végül leginkább a könnyű műfajbeli formabontáshoz vezettek. A Shapes első albuma ugyanis leginkább bekategorizálhatatlan, nagyon lo-fi és nagyon szedett-vedett roncspop volt, melyben a gitárcsiszatolás, a fülsértően ócska szintetizárhangok plusz a meglehetősen nőietlen ének adták a hangzásbeli; az 1-2 perces, toldozott-foldozott dalok pedig a tartalmi töltetet. A Jewellery után nem sokat hallhattunk a kompániáról (néhány mixtape és a London Sinfonietta komolyzenekarral előadott koncertlemez kivételével), és már épp feladtuk volna a reményt, amikor megérkezett a második anyag, a Never.



Már az előző lemez fő vonzerejét is az igencsak ápolatlan megszólalás adta, amelynek szerteágazó szálait, ha valaki kompakt dalokba csomagolná, az elmúlt évek egyik legjobb dolgát kapná eredményül, ám sajnálatos módon nem Mica Levi az, aki a legalkalmasabb erre a feladatra. És a produkció alapvető hibáját is pontosan ez adja, vagyis konkrétan az a hatalmas adag nemtörődömség, amivel az énekesnő a projektet kezeli mind lemezen, mind pedig élőben - így pedig hiába a groteszk sound és Miachu egyébként szimpatikusan öntörvényű személyisége, ha az az érzése az embernek, hogy minden számot másfél perc alatt dobtak össze, és a hallgató közönség a legeslegutolsó a sorban, akinek ezeket a szerzeményeket szánták. Sajnos a hossza és minősége miatt is irreálisan hosszú ideig készült Never megérkezésével sem változik a fáma, mert bár a hangzás talán kicsivel vastagabb, a probléma ugyanaz: az még oké, hogy a dobok rendíthetetlenül kattognak, Mica apatikusan mormog valamit, közben meg a föld alól előásott szintizajok ömlenek az egészre, ám a darabok kidolgozatlansága ismét elhatárolja a hallgatót a totális élvezettől. Pedig a dolog jól indul. Az Easy hallgathatatlanságával, a Never pedig részeges ritmusával indítja be a hangulatot, hogy aztán Slick a lemez leginkább dalszerű három percét nyújtsa át nekünk, ám sajnos a korong többi részére a szétforgácsolt textúrákon, egy-egy megjegyezhető loopon vagy a rengeteg csörömpölésen kívül nemigen tudunk kitörő örömmel visszagondolni, ám tényleg reméljük, hogy legközelebbre már javulni fog a helyzet.

69%

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Anglia Zene Pop Lemezáru Micachu & The Shapes

Ajánlott bejegyzések:

  • JJ megnyerte az Eurovíziós Dalfesztivált, melyben a Budapest Scoring Orchestra is közreműködött JJ megnyerte az Eurovíziós Dalfesztivált, melyben a Budapest Scoring Orchestra is közreműködött
  • Trapesített Nemzeti dal, agresszív sofőr, és biokertészkedés a Bëlga új lemezén Trapesített Nemzeti dal, agresszív sofőr, és biokertészkedés a Bëlga új lemezén
  • Fluorék visszahozzák a VIVA TV-t – itt a "Hyper Summer"! Fluorék visszahozzák a VIVA TV-t – itt a "Hyper Summer"!
  • Kárpát-medencei népek élő hagyománya a Zeneakadémián Kárpát-medencei népek élő hagyománya a Zeneakadémián
  • Concerto Mesteriskola Albrecht Mayer oboaművésszel Concerto Mesteriskola Albrecht Mayer oboaművésszel

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr847909536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard