Közel-Keletet ismételten háborús zónává változtató film, az Innocence of Muslims nem is film, hanem amatőr statisztákkal forgatott, utószinkronizált gagyi.
Sokan kitűzték már maguk elé a célt, hogy megtalálják a világ legrosszabb filmjét. A legjobb helyen azok keresgéltek, akik a vasárnap éjjeli idősávban, a kábeltelevízió világának már-már elfeledett csatornáin nézték a Zs-kategóriás akciófilmeket. Személyes tapasztalataim alapján eddig az Óriáshangyák (GiAnts – IMDB: 1.8) vitte el a pálmát, de ez megváltozott a Közel-Keletet ismételten háborús zónává változtató film, az Innocence of Muslims megjelenésével.Megszámlálhatatlan mennyiségű elítélő nyilatkozat, rengeteg megdöbbentő részlet és ebből kifolyólag egyre több kérdés övezi ezt az alkotást, ami valójában még arra sem igazán érdemes, hogy filmnek nevezzék. A mű tartalmáról és üzenetéről fölösleges beszélni, hiszen az egész dolog egy rosszul kivitelezett provokáció, mely az emberi gyarlóság és a vak tyúk is talál szemet elve alapján valahogy mégis elérte célját.
Amennyiben a kedves olvasónak van fölösleges 14 perce, melyet nem sajnál bármi másra fordítani, akkor akár meg is nézheti az internetre felkerült előzetest, de ne számítson semmi olyan élményre, mely megdöbbentő, felháborító, vagy egyáltalán bármilyen érzelmeket kiváltó hatást gyakorolna.
A színészi teljesítmények, a technikai megoldások, a szöveg és az ötlet is olyan mérhetetlenül alacsony színvonalú, hogy ha kimennénk egy láda sörrel az utcára és összeszednénk pár embert, aki 1-2 üvegért cserébe hajlandó dolgozni pár órát, akkor minden további nélkül készíthetnénk egy hasonló jellegű alkotást.
Az eddigi beszámolók alapján ennél azonban sokkal több energiát és mintegy 11 millió forintnak megfelelő dollárt fordítottak a „film” elkészítésére, bár korábban azt állították, hogy zsidó származású szponzoroktól ötmillió dollárt kaptak a forgatásra. A pénz minden bizonnyal azokra a látszatdolgokra kellett, amik miatt elhitethették pár szerencsétlennel, hogy a film Hollywood terméke és ezáltal Amerika hibája.
A témával foglalkozó hírekből lehet, hogy elsőre nem derül ki, mi is történt, de ha összefoglaljuk őket, akkor hamar átláthatunk a szitán. Jelenlegi információk szerint a film készítője egy egyiptomi származású kopt-keresztény férfi, Nakoula Basseley Nakoula, aki csalási és drogügyletei miatt többször is vendégeskedett az Egyesült Államok büntetés-végrehajtó intézeteiben. Ha eddig nem hallotta ezt a nevet, nem kell meglepődni, legalább nyolc másikat is használt az úriember.
Basseley Nakoula a film forgatását kevéssel azután kezdte meg, hogy 2011-ben kiengedték a börtönből. Az egészet úgy hozta tető alá, hogy egy izraeli filmesnek adta ki magát, aki egy Desert Warrior (magyarul: sivatagi harcos) című produkcióhoz keresett stábot. A színészek elmondása szerint a leforgatott anyag és szöveg egyszer sem tartalmazta Mohamed próféta nevét, hiszen tudomásuk szerint egy kétezer évvel ezelőtt élt egyiptomi férfi történetét dolgozták fel. Az internetre kikerült felvételeken egyébként tisztán hallható, hogy a hang minősége gyakran változik, mely a már sértő szövegeket tartalmazó utószinkron eredménye.
Mint kiderült, a film forgatásához igénybevettek egy ismert hollywoodi forgatási helyszínt is – a film neve itt is Desert Warrior volt – ahol olyan TV sorozatokat forgattak korábban, mint a JAG vagy a CSI: Helyszínelők. Az itt készült képek a nyilvánosságra hozott felvétel első részében láthatóak, és pont arra jók, hogy abban a két percben, amíg az ember fölkapja rajta a vizet, elhiszi, hogy ezt az egészet valaki komolyan gondolta. Ezt követően drasztikusan lecsökken a minőség, hiszen utána már egy rosszul megvilágított műháttér és gyenge díszlet előtt játszanak a szereplők.
Adott volt tehát az Amerikában élő izraeli filmes, az átvert színészgárda, legalább egy darab ismert forgatási helyszín, már csak egy jó bemutató kellett, erre pedig egy olyan hollywoodi moziban került sor, mely kifejezetten arra specializálódott, hogy bármilyen alkotást levetít pénzért cserébe.
Ugyan a bemutató már júniusban megvolt, de semmit nem hallottunk erről a filmről egészen eddig, ami nem meglepő, ugyanis a premieren kevesebb mint tíz ember vett részt. Ezek után nyilvánvalóan merő véletlen, hogy az alkotás közel 14 perces (!!!) előzetesének arab szinkronos változata a 2001. szeptember 11-én bekövetkezett terrortámadás évfordulójára időzítve verte ki a biztosítékot a Közel-Keleten.
Ugyan ezek a tények természetesen csak a botrány kirobbanását követően kerültek napvilágra, de ha belenézünk a filmbe, és legalább öt percet kibírunk, azt a következtetést kell levonjuk, hogy ez az egész egy lelkes középiskolás videós klub rosszul sikerült tréfája.
Vagy egy terrortámadás, amit nem bombákkal és repülőkkel, "csak" kamerákkal, és statisztákkal hajtottak végre.