Vajon mit tud összehozni két független zenész egy dobossal, egy szintissel és egy neves producerrel kiegészülve? A probléma az, hogy nem túl sokat.


Persze mindkét tag halálosan komolyan gondolja az együttműködést, ám a nemrég megjelent, Nick Launay (PiL, Supergrass, Yeah Yeah Yeahs) producerrel elkészített bemutatkozó album alapján nem biztos, hogy sok értelme lenne annyi energiát fektetni a projektbe, az A Thing Called Divine Fits ugyanis, noha nem teljesen gyarló próbálkozás, nem mérhető a tagok előéletéhez. Pedig a két alapösszetevő párosításából még valami egészen jó is kisülhetett volna: Boeckner a Parade-del a szikár független rock, a Furs-szel pedig a vasfüggöny mögötti elektronikával alkotott izgalmasat, a Spoon szellemes, ötletes, végig száraz és dallamos világa pedig valóban sok mindent hozzáadott elmúlt 10 év popzenéjéhez, ám a nagy erők (mint ahogy az a szupergruppoknál általában lenni szokott) együttesen sajnos kioltják egymást. Furcsa, hogy bár a két agy közösen dolgozott az albumon, látásmódjaik nem szintetizáltak, hanem inkább külön-külön működtek, így a lemezen könnyedén találhatunk olyan dalokat, amelyek egy-egy anyazenekar repertoárjába is beleillhettek volna. A probléma csak az, hogy e darabok egyik eredeti formáció skáláján sem ütnék meg az elfogadható színvonalat, na persze nem azért, mert annyira rosszak lennének, hanem azért, mert annyira nem történik bennük semmi, hogy fogalmunk sincs, ki szavazna erre a korongra mondjuk a Plague Park vagy a Gimme Fiction helyett. Lelketlen, üres szerzemények ezek, talán egy kivétellel: a Baby Get Worse szintidallama még akár szöget is üthet a fejünkben, bár a lemez tizenegy számához viszonyítva ez az arány azért még kevés.