A legnépszerűbb továbbra is a festő és a grafika (tervező- és képgrafika) képzés, de az Intermédia Tanszék, a Látványtervező Tanszék és a Képzőművészet-elmélet Tanszék szakjai is sokakat vonzottak.
Még zajlanak a beiratkozások, de várhatóan 162 elsőéves hallgató kezdi meg tanulmányait szeptemberben a Magyar Képzőművészeti Egyetemen. Az MKE képzéseire évtizedek óta folyamatosan jóval többen jelentkeznek, mint ahány főt az intézmény fogadni tud. Az idén felvételt nyert diákoknak kilencszeres túljelentkezésben kellett bizonyítaniuk alkalmasságukat. Az egyetemen jelenleg 14 féle képzés folyik (osztatlan képzések, BA és MA szakok, doktori képzés), összesen mintegy 700 hallgatóval. Az intézmény 55 diákja más országokban folytat résztanulmányokat Erasmus-ösztöndíj keretében.Szeptember 14-i tanévnyitó beszédében Kőnig Frigyes rektor elmondta, hogy a 141 éves múltra visszatekintő Magyar Képzőművészeti Egyetem küldetése és elsődleges célkitűzései alapítása óta változatlanok: megőrizni Magyarország élő képzőművészeti hagyományait, ugyanakkor a kortárs művészeti áramlatokra nyitottan, azokra folyamatosan reflektálva új értékeket teremteni. Hangsúlyozta, hogy az MKE gazdasági helyzete stabil, és a stabilitás megőrzése érdekében az egyetem tovább bővíti és növeli saját bevételei körét és mértékét.
Az MKE az előző években a bevételek növelése mellett a következetesen végrehajtott racionalizálási program révén a kiadásokat is jelentősen csökkentette. Kőnig Frigyes arról is tájékoztatott, hogy a nyár folyamán is voltak fejlesztések az intézmény infrastruktúrájában, így ősztől új szakmai műhelyek és számítógépes stúdiók segítik a diákok munkáját. Pályázati forrásoknak köszönhetően az MKE összesen hét millió forintért újított fel és alakított át helyiségeket. Megújult a kollégium, új műhelyt kapott a Restaurátor Tanszék. Az elsőéves diákokat köszöntve a rektor emlékeztetett arra, hogy művészetet oktatni óriási felelősség, hiszen a művészeti egy egészen speciális, egyénre szabott képzés, amely – a felsőoktatásban egyedülálló módon - a tanár és a diák személyes együttműködésén alapul.