Az egyes körökben „anyukák pornójának” nevezett, A szürke ötven árnyalata című könyvsorozat sikerét és az internetezők butaságát kihasználva jutott komoly pénzhez és hírnévhez a fiatal páros.
A két srác arra volt kíváncsi, hogy csak a kinézet és a rengeteg szex számít, vagy esetleg az irodalmi érték is hozzájárult-e a Bestseller listákat fél éven uraló sorozat tarolásához. Elmélkedés helyett cselekedtek, és megdöbbentő eredményre jutottak.A fiatalok, Justin Young és Brian Bushwood online műsorukkal számos követőt vonzanak rendszeresen a képernyők elé, így a terv legfontosabb alapanyaga adott volt. A vállalkozó kedvű nézőket arra kérték, hogy írjanak egy-egy fejezetet egy könyvhöz, úgy, hogy az egyes részekben mindössze a főszereplő és a lehető legtöbb szex legyen a közös. Mindezt azért tették, hogy egy összefüggéstelen és minden egyéb koncepciótól mentes – irodalmi nyelven szólva: rossz – mű legyen a végeredmény.
Miután elkészült a The Diamond Club (magyarul: a gyémánt klub), gyártottak egy, az anyukák pornójáéhoz hasonló borítót, írtak egy bevezetőt, mely finoman utalt a hölgyeknek ajánlott felnőtt tartalomra, majd az egész közösségi művet egy írói álnév mögé rejtve feltették az iTunes elektronikus könyvesboltjába. A rajongóknak pedig már csak egyetlen dolguk volt: 99 centért megvásárolni egy nagy rakást a könyvből, hogy az bekerüljön a legkeresettebb 10% listájára.
Ezután már minden működött magától. Az oldal nem beavatott közönsége valósággal megőrült az újabb „izgalmas” kötetért, mely – az alkotókat is meglepve – rövid időn belül a romantikus könyvek teljes toplistájának negyedik helyére, pont a paródia tárgyát képező A szürke ötven árnyalata trilógia mögé érkezett meg.
Az olvasók – az átverésről mit sem sejtve – előszeretettel osztották meg kritikáikat a könyvet illetően. Néhány példa a teljesség igénye nélkül:
„Aki szereti A szürke ötven árnyalatát, annak üzenem, hogy ez a könyv tízszer jobb és ötvenszer szexibb.”
„Ez a könyv valóban feszegeti a női szexualitás határait. Még csak a negyedénél tartok, de fantasztikus!”
„Kiváló olvasmány egy jó, hosszú fürdőhöz.”
Amellett, hogy az alkotók minden bizonnyal halálra röhögték magukat, rövid idő alatt húszezer dollár (kb. 4,5 millió Ft) ütötte a markukat, mely azóta is egyre növekszik.
Ugyan ritkák az ilyen kezdeményezések, de nem egyediek. 1968-ban a Newsday szerkesztőség munkatársai összefogtak, hogy írjanak egy szexszel teli, de kifejezetten rossz könyvet, mely végül a Bestseller listák élén kötött ki. Érdekesség, hogy miután felfedték a turpisságot, újból megugrott a könyv iránti kereslet.
via The Museum of Hoaxes