Rangos hazai elismerésben részesült a Medence Csoport Re+Concept projektje.
2012. október 4-én az Iparművészeti Múzeumban adták át a Magyar Formatervezési Díjakat és különdíjakat. A Magyar Formatervezési Tanács 318 beérkezett pályázat közül választva a Termék kategóriában különdíjjal jutalmazta több éve folyamatosan fejlesztett kreatív újrahasznosító Re+Concept projektet, melynek eredménye mára egy komplett újrahasznosított táskakollekció.A hivatalos megfogalmazás és indoklás:
A Magyar Formatervezési Tanács különdíja – Termék kategória
Re+Concept Táska kollekció – Kreatív újrahasznosítás
Alkotó: Medence Csoport Kft.: Magyar Gergely, Gross András, Terebessy Tóbiás, Buczkó Bence, Farkas Sándor, Garai Mixi
„Az értékeléskor leggyakrabban felmerült kétség eldönteni: mi előbbre való, a szakmai tökéletesség, vagy az üzenet, amit egy-egy tárgy magában hordoz. A pályamű esetében a két fontos tulajdonság, a mesterségbeli hozzáértés és a filozófia, az üzenet nincsenek alárendelve egymásnak, egyenrangú társként, egymást segítve, kiegészítve jelennek meg a modellekben. Jó forma, jó terv találkozik a korszerű, világjobbító gondolattal. Az újrahasznosított, szemétre szánt reklámponyva alapanyag szellemiségének megfelelő kidolgozás, a jól használható formák, szellemes csomópontok, az érdeklődő nagyközönség bevonása a tárgyalkotás munkájába, amelyek a kiváló végtermék létrejöttét segítették.”
„Célunk elsősorban nem az, hogy esztétikai alapon „trendi” terméket kínáljunk, hanem hogy a nagy mennyiségben termelődő hulladék további sorsáról gondoskodjunk” – mondja a táskákat tervező Magyar Gergely, vizuális kommunikáció tervező művész.
A Medence Csoportról:
Évek óta szerveznek a nagyközönség számára alkotói workshopokat, ahol a korábban hulladékként kezelt anyagból használati tárgy készül. Ez a szemlélet, és ezek a programok ihlették a Re+Concept-et, az újrahasznosított reklámmolinók felhasználásával készített táskakollekciót.
Ez a projekt az upcycling szellemét valósítja meg, ahol az újrahasznosítással egyben új, magasabb minőség, hordható és szerethető termék jön létre.
Az alkalmazhatóságot mi sem bizonyítja jobban, minthogy számos hazai cég is vett már részt workshopjaikon vagy rendelt tőlük (gyakran saját korábbi reklámmolinója felhasználásával) bútorokat, táskákat és egyéb kiegészítőket.
Így készült több mint 1200 gyümölcskosár a Sió számára. Ebben a projektben a molinó újrahasznosítása a reklámkampány elejétől kezdve szerepelt a tervek között, és a kommunikációban is megjelent, erősítve a megrendelő felelős vállalat image-ét. 2012 nyarán a Magyar Vízilabda válogatott és Jenson Button is kapott Re+Concept táskákat, melyeket szponzori ajándékként a Vodafone készíttetett, szintén saját reklámmolinója felhasználásával.
Az ötlet külföldön is kapós: a budapesti Pipa utcai concept store táskáit Hongkongban árusítja zöld boltjában egy Budapestet is megjárt ottani vállalkozó.
Az alkotói műhelyek nyomán létrejött a Re+Concept mint termék, van állandó(an változó) kollekció, de továbbra is rendszeresen tartanak workshopokat, melyeken bármiféle előképzettség nélkül mindenki megtervezheti, és szakértő segítséggel elkészítheti saját egyedi táskáját.
Következő Medence Re+Concept Workshop október 27.én lesz a Pipa utcai Medence műhelyben. A részvételhez regisztrálni kell az info@medencecsoport.hu címen.