Lepkék ezrei pusztultak el a Tate Modernben bemutatott installáció kedvéért. A felháborodás nagy, következmény nincs.
Damien Hirst egy végtelenül egyszerű mutatvánnyal ismét reflektorfénybe került, és megint sikerült magára haragítania számos állatvédő szervezetet (ahogy azt korábban egy formalinba áztatott cápával és egy levágott tehénfejjel is sikerült elérnie).A Tate Modernben bemutatott installáció In and Out of Love névre hallgat, és tulajdonképpen két, élő pillangókkal teli szobát takar. Ez önmagában még nem zavart senkit, de a The Telegraph nemrég kiderítette, hogy a szobában hetente átlagosan 400 lepke pusztult el különféle – esetenként erőszakos – okok miatt, ami a kiállítás 23 hetes időtartamára vetítve 9200 állat halálát jelentette.
A számokon felháborodott szervezetek között megtalálható a brit Királyi Közösség az Állatokkal Szembeni Kegyetlenség Ellen is, melynek szóvivője elmondta, világbotrány lenne belőle, ha ugyanezt más állatokkal, mondjuk kutyákkal csinálták volna meg. A tény, hogy pillangókról van szó, nem jelenti azt, hogy megérdemelték ezt a kegyetlen bánásmódot.
A Tate megvédte a kiállítást, mondván olyan fajtákat választottak, melyek kedvelik a teremben kialakított környezetet, és természetes életciklusukat ott élték le. Ez persze csak részben igaz, a Telegraph írásában közölt információk szerint a lepkék esetenként csak pár órát, a szerencsésebbek pár hetet éltek, míg a szabadban hónapokig is kihúzzák.
Hirst is kiállt igazáért, mint mondta, „komoly költséget vállalva” pillangószakértőt fogadott, aki szerint mind a körülmények, mind pedig a táplálék bőséges és megfelelő volt a teremben.
Ön mit gondol, kegyetlenség vagy művészet?
Forrás: Huffington Post