Bár már a nyár elején megjelent, hiba lenne nem beszélni róla, a Lawrence-féle Go-Kart Mozart legfrissebb korongja ugyanis kétségtelenül az év egyik legjobbja.


Kitűnő bizonyíték erre jelenlegi projektjének, a Go-Kart Mozartnak a harmadik lemeze, a hónapokkal ezelőtt megjelent On The Hot Dog Streets. A műfaja novelty-rock, ami kb. annyit tesz, hogy hülye zene, amely teljesen tisztában van saját hülyeségével - remek külföldi példa erre a partyrock-császár Andrew W.K., de ha nem akarunk nagyon elkalandozni, akkor említhetjük az itthoni Belgát. Ezek a produkciók kellően illusztrálják, hogy a dolog komolyan vehetetlensége ellenére is születnek nagyszerű alkotások a zsáneren belül, és hát a Go-Kart Mozart legutóbbi albuma is pont egy ilyen darab. Lawrence és csapata azonban leginkább a primitív, gyermeki-játékos szintipop felől közelít a témához, teljesen bolond hangvétellel, viszont cserébe (vagy még inkább: ráadásul) olyan dalokkal és refrénekkel, amelyhez hasonló telitalálatokat idén ezer százalék, hogy nem találhatunk máshol. Nincs mit szépíteni a dolgon: ha egy csomag szédületes popdalról van szó, Lawrence még ötven felé is csípőből kenterbe veri a nála 20-30 évvel fiatalabb generációt, ennek tekintetében pedig világos, hogy az On The Hot Dog Streets-nél élvezetesebb 2012-es lemezek száma leginkább a nullához közelít. Persze jöhetünk olyan kifogásokkal, hogy tuti hibbant a pali, vagy hogy születtek azért ennél nívósabb, komolyabb, mélyebb, satöbbibb művek, de az igazság az, hogy ezeknél a szerzeményeknél ragadósabb, instantabb, rágógumibb, dallamosabb, magával ragadóbb és, végső soron, jobb számok egyetlen felkapott formáció/előadó műhelyéből sem kerültek elő. Műanyag hangzás, dilettáns szövegek, atom refrének - ha hallgatnál valamit, de unod a kortárs R&B-t, nem fekszik a komolykodó indie-rock, a Guetta-féle house pedig túlságosan is maintstream, most már tudod, mit kell tenned.