Európa küszködik, forrong, önmagával is küzd. Mindenütt megkérdőjelezik a jelen politikáját. Magunkra maradunk. Merre tovább? A Gyújtópont sorozat ezeke a kérdésekre keresi a választ.
Indulat, erőszak, mozgalom, mozgósítás, megaláztatás és elnyomás. Lázadjunk-e, és hogyan? A Gyújtópont sorozatban jelentős színházi alkotások feszegetik ezeket a témákat, mindegyik másképpen, de ugyanolyan elkötelezettséggel. Felforgató előadások, sorozatzárónak pedig kerekasztal-beszélgetés a politizáló színházról.Mindannyiunkat érintő témák, érdekes megközelítések, a mai színház legfrissebb, aktuális darabjai – ez a Gyújtópont Színházi Sorozat a Trafóban! Az évad első fele színházi élmények tekintetében kiemelkedő lesz az intézmény látogatói számára, hiszen a Gyújtópont sorozat keretében olyan darabokat láthatnak, amelyek provokatívak, elgondolkodtatóak és sok esetben magát a közönséget is bevonják az előadásba. A társadalmi kérdésekre és problémákra érzékenyen reagáló színház egyre gyakoribb Európa-szerte, most ezek közül szedett egy csokorba ötöt a Kortárs Művészetek Háza.
A korszerű színház - és a színházcsinálás komplex eszköz: közvetlen kapcsolatot teremt játszók és nézők közt, és a szokásos egyoldalú befogadás helyett a párbeszédes viszonyra épít. Közvetít és felmutat. Épít nézői gondolkodására, aktív részvételére, sőt esetenként számít ellenállására is. A sorozatban bemutatkozó társulatok között van olyan, amelyik erős vizualitással operál, van olyan, amelyik az interaktivitásra, a nézői részvételre épít, van, amelyik a hagyományos történetmesélést választja, és szinte mindegyiknél fontos és kiemelt szerepet kap a (mozgó)kép. Öt minta arra, hogyan lehet ma, 2012-ben aktuális témákat művészileg is aktuális módon bemutatni. Két belga, két olasz és egy magyar előadás szerepel a kínálatban, amelyeket összeköt a bátor, egyedi hangvétel és a robbanékony, kihívó előadásmód.
A sorozatot szeptemberben a több helyütt botrányt kiváltó Societas Raffaello Sanzio előadása (Az arc fogalma Isten fiában) indította el a sorozatot, majd októberben Mundruczó Kornél rendezése, a Szégyen folytatta. Érkezett a Motus nevű olasz csapat, amely a görög lázadás-hullámra reflektált (Alexis), majd egy belga előadás a manipuláció hatalmáról értekezik – és manipulálja közben a közönséget (Ontroerend Goed: Audience). A másik Belgiumból érkező társulat a gazdasági válságot helyezi darabja középpontjába (Transquinquennal & Groupe Toc: Capital Confiance).
Előadások a sorozatban:
November 16-17., 20h
Ontroerend Goed (BEL): Közönség
December. 14-15., 20h
Transquinquennal & Groupe Toc (BEL): Capital Confiance