Van magyar divat, van magyar design - a Maura stúdió nem először bizonyított, de most úgy, hogy a nemzetközi mezőny is felkapta rá a fejét.
A Maura Design – Murakeözy Gabriella design stúdiója – 2012 novemberében új portfolióval jelentkezett a Millenáris Teátrumában az Art Market Budapest 2012 Nemzetközi Kortárs Képzőművészeti Vásár keretében. Az eddig elsősorban arculat-, web-, könyv- és izgalmas csomagolásterveiről ismert tervező ruhakollekciójával mutatkozott be a közönség előtt.A Maura Design közel egy éve kezdett foglalkozni a kollekció kialakításával. A kortárs trendbe illeszkedő, most bemutatásra került darabokat a közösségi művészet, azon belül is a magyar népművészet jel- és formarendszere, valamint a mindennapi kommunikációban elterjedt sms- és chat-nyelv ihlette. A kollekcióban látható minták, digitális eszközökkel szétbontva, és a kortárs vizuális nyelv kihívásainak megfelelően radikálisan újragondolva jelennek meg.
„Felöltött mondatok / dressed in code” címet a ruhákon keresztbe futó vagy rajtuk megjelenő szövegekről, jelekről kapta a kollekció. Az absztrakció a népdalszövegeken keresztül jut el a ma sms- illetve chat-nyelvben használt hangulatjelekig (smiley). Például a „tavaszi szél vizet áraszt ...” című népdal szövege egyszerre jelenik meg népművészeti jelekből, betűkből és emotikonokból kiírva.
A Maura Design célja a „Felöltött mondatok” kollekciójának létrehozásával a népi formanyelv eddig nem látott, egészen új szemléletű felhasználása és a kortárs divat kihívásainak megfelelő bemutatása.
A ruhákat a kifutón különböző korosztályokat képviselő, nem csak profi modellek mutatták be, ezzel is azt hangsúlyozva, hogy különlegességük ellenére a kollekció bármelyik darabját bátran magára öltheti bárki a mindennapokban is.
Hosszabb távon az egyedi tervezésű, kis szériás gyártás mellett a tervező szeretné az elkápráztatóan nőies, színeiben, mintáiban és vonalvezetésében különleges ruhákat minél szélesebb körben megismertetni a hazai és nemzetközi közönséggel.