Hatalmas sikert aratott Rijekában Beaumarchais híres vígjátéka, a Figaro házassága Alföldi Róbert rendezésében.
A darab premierjét a hétvégén láthatta az Adria-parti kikötőváros közönsége az Ivan Zajc Horvát Nemzeti Színházban."Alföldi Róbert nem a kemény társadalmi szatíra irányába indult értelmezésében, amelyben esetleg felismerhetők lennének időszerű helyzetek is, inkább a szereplők közti viszonyok érdekelték, illetve a Beaumarchais-darab kínálta vígjátéki lehetőség" – olvasható a Novi List című, Rijekában megjelenő megyei napilapban.
A mű egyetemességét jelzi, hogy a díszlet sem a 18. századot idézi, hanem időtlen keretet állít fel egy ajtó, néhány paraván és egyéb kellék segítségével. A kosztümöknél a jelmeztervező, például Figaro esetében, barokk részleteket farmernadrággal és edzőcipővel kombinál. A zenei háttérben a rendező hip-hop- és funky-elemekkel, egyéb népszerű dalokkal játszadozik, ami időnként szórakoztató hatású ugyanúgy, mint a közönséggel való kapcsolatteremtés – írta Kim Cuculic horvát kritikus.
Alföldi Róbert, valamint Magdalena Lupi Alvir és Kenesei Edina dramaturgok Beaumarchais szövegét különböző műfajok között mozogva használják, így a vígjáték burleszk- és operettelemeket tartalmaz. Ez a koncepció igazi kihívás a színészeknek, akik játékukban a realista stílustól a karikaturisztikus megfogalmazás felé mozdulnak el, felnagyított gesztusokat, geget, komikus testbeszédet használva. Ezekre a premier közönsége jól reagált.
A horvát kritikus szerint a rijekai bemutató közönsége hosszan tartó tapssal jutalmazta a Figarót, az előadás közben pedig gyakran lehetett kacagást hallani. A közönség reakciói alapján ítélve, Alföldi Róbert és a színház társulata elérte célját.
A kigo.hr hírportál szerint "az előadás annyira jó, hogy a színház reklámja lehet". "Pillanatokra fogalmunk sem volt arról, hogy színházban vagyunk-e vagy rajzfilmet nézünk. A fantasztikus szöveg összeolvadt az események légiességével. A kiváló mimika, a színészek nonverbális kommunikációja egyszerűen kitűnő volt. Alföldi Róbert, a produkció magyar rendezője kifejezetten a nehezebb oldaláról fogta meg a darabot és ily módon idézte meg Pierre-Augistin Caron de Beaumarchais művének (…) egész nagyságát" - dicséri az előadást a portál, amely úgy értesült, hogy a produkciót meghívták a szlovén fővárosba, Ljubljanába, és remélhető, hogy a zágrábi, eszéki, spliti és dubrovniki közönséghez is eljut.