A Kanadai Nagykövetség, az Oktatási Jogok Biztosának Hivatala és a Vizuális Világ Alapítvány programot indított az iskoláskorúak gyermekjogokkal kapcsolatos ismereteinek elmélyítése céljából.
A program 2012. február 20-án Képes gyermekjogok (Rights of the Child in Images) címmel indult, Magyarország tíz, egymástól jelentősen eltérő jellegű iskolája számára. A zárókiállításra november 24-én, a Millenárison került sor, Tamara Guttman Kanadai nagykövete, Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, és Dr. Aáry Tamás Lajos, Oktatási Jogok Biztosa, Kozák Zsuzsanna, a Vizuális Világ Alapítvány vezetője, valamint a projektben résztvevő tanárok és gyerekek részvételével.A program azért volt sikeres, mert médiapedagógiai módszerekre épült, vizuális művészeteket, kooperatív oktatási módszereket és közösségi médiát alkalmazott, úgy, hogy közben alkalmazkodott az egyes iskolák helyi igényeihez, miközben maximálisan kiaknázta a különböző típusú képességek és tudások kínálta lehetőségeket.
Valamennyi iskolában az igazgató, egy vagy két partnertanár, és egy 10-30 fős diákcsoport vett részt a projektben, amely február 20-tól április 20-ig tartott.
A pilot program során először eljuttatták az iskolaigazgatókhoz a kezdőcsomagot, amely tartalmazta a kanadai nagykövet videóüzenetét, az emberi jogok oktatásához készült segédanyagot, és a részletes programleírást. A videóüzenetből kiderül, az adott iskolának melyik jogot sorsolták ki, amivel később dolgozniuk kellett.
Az első foglalkozás során a partnertanárok alapinformációkat adtak át az Emberi Jogok Nyilatkozatáról és a Gyermekjogi Egyezményről, illetve feladatuk volt, hogy elgondolkoztassák a diákokat annak a bizonyos jognak a mélyebb jelentéséről, érvényesüléséről, életükre gyakorolt hatásáról, mely az iskolának jutott.
Ezután a csoport minden tagja a megadott gyermekjoggal kapcsolatban készített egy képet képaláírással, szabadon választott technikával, amit a partnertanár összegyűjtött, és elektronikus formában elküldött a szervezőknek. A képekből nívós zsűri választotta ki a legértékesebb diákmunkákat, a résztvevők pedig a program Facebook oldalán szavazhattak a közönségdíjas képekre.
A projekt értékei közt a szervezők felsorolták, hogy a diákoknak lehetőségük volt az emberi ill. gyermekjogokat érzelmeken keresztül is megközelíteni. Ezen kívül olyan intézmények közt indította el a kooperációt, melyek különböző jellegüknél fogva gyakran idegenkedtek egymástól. Korszerűsége, témája és nemzetközisége miatt máris nemzetközi érdeklődésre tett szert a program, melynek minden résztvevője reménykedik a folytatásban.