Több mint 30 év után kivonja a forgalomból a régi járműveket a Budapesti Közlekedési Központ. Egyes utasok örülnek, hogy nem kell többet zötykölődni, a rajongóknak azonban fájdalmas a búcsú.
A trolibuszok már csak december 31-ig járják az utakat. Többen azért álltak a megállókban, hogy megörökítsék őket. Az igazi rajongóknak fájdalmas a búcsú. Paulinyi Tamás író azt mondja, legújabb regényét is a legendás troliról írja, szerinte könnyű szerelembe esni ezzel a járgánnyal. "Ez egy ritka jószág, egyszerre van benne a szocialista járműgyártás gyermeki derűje és egy spártai harcos vaskeménysége. Aki utazott ezen, az tudja, hogy ezen sportolni kell" – közölte. Az utasok viszont pont ezért örülnek, hogy kikerülnek a forgalomból. "Mindig elromlik, ha hó van azért, ha eső van azért."
A budapesti trolivonalak a háborút követően 1949 decemberében indultak újra, Sztálin 70. születésnapján. Ezért indul a járatok számozása is 70-től. A szovjet gyártmányú ZiU-9-esek 1975-ben érkeztek a fővárosba. 1982-ig több mint 170 darabot vett a közlekedési cég. Az utolsó 1984-ben állt forgalomba. Az utóbbi években egyre többször kellett javítani ezeket, de volt hogy az utasoknak kellett betolniuk a buszt a megállóba. A BKK ezért döntött a selejtezés mellett. Összesen 18 jármű kerül ki a forgalomból, nagy részét elbontják, de párat azért meg is tartanak.
"Üzemi célokra 3-4 darab, muzeális célra pedig 1-2 biztos megmarad" – mondta Somodi László, a BKK közlekedésszervezési vezérigazgató-helyettese. A szovjet trolikat alacsonypadlós buszok váltják fel. Aki szeretne elbúcsúzni a kultuszjárműtől az december 31-én 10 órakor a Csáktornya parkban teheti meg.
Forrás: Hirado.hu