Kortárs költők és írók segítségével havonta bemutatnak egy-egy magyarországi régiót a Magyar Turizmus Zrt. belföldi turistacsalogató kampányában, amelyben új, turizmusösztönző irodalmi alkotások megszületését is támogatják.
A kampány két részből, egy online irodalmi utazásból és egy rendezvénysorozatból áll.A rendezvénysorozatot havonta, budapesti helyszíneken tartott önálló estek alkotják. Ezeket minden hónapban egy-egy régiónak szentelik, és összehangolják a nemzeti turisztikai marketingszervezet belföldi kampányaival is. Összesen tizenkét rendezvény lesz, így egy év alatt az ország összes turisztikai régiója bemutatkozik.
A témához kapcsolódó irodalmi és zenei alkotások előadásával a tájegység hangulatát igyekeznek megragadni. A kulturális értékek felmutatása mellett az MT képviselői konkrét utazási tippekkel is szolgálnak majd a vendégeknek. Minden érzékre hatnának: zenés előadások, pálinka- és borkóstolók is színesítik a bemutatókat.
Az igényes szórakozást az Újnyugat Irodalmi Kör szerzői gárdája és a neves előadóművészek garantálják. A művek egy része a rendezvény alkalmával hangzik el először közönség előtt.
Az online kampány részeként összesen 99, utazásra ösztönző irodalmi mű készül, amelyeket Magyarországon elsőként az MT Zrt. jelentet meg az itthon.hu főoldaláról elérhető "Nyugat Itthon" menüben.Az első rendezvényen, csütörtökön az Alföldről írt művek hangzottak el Lukács Sándor Jászai Mari-díjas érdemes művész előadásában a New York kávéházban, és az Észak-Alföld régió turisztikai kínálatát ismerhették meg az érdeklődők.
Forrás: MTI