Az Est Media felfüggeszti a budapesti EXIT Magazin kiadását – tudatta a cég hétfő esti közleményében. A reklámpiac alakulásától függően a programajánló több platformon is újraindulhat.
Az ingyenes – kizárólag a reklámokból fenntartott – lap a csökkenő belső fogyasztással párhuzamosan beszűkült magyar hirdetési piacon az utóbbi időszakban egyre nehezebb körülmények között működött, ráadásul az év első hónapjaiban a reklámköltés historikusan is lényegesen alacsonyabb, mint az év későbbi részében – indokolta a döntést a cég.
Az EXIT az Est Media magyarországi portfóliójában a második számú programmagazin a Pesti Est után, de azzal ellentétben csupán nyomtatott formában, és csak Budapesten volt elérhető. A döntésben az is szerepet játszik, hogy így a médiavállalat erőforrásait a nagyobb múltú és presztízsű Pesti Est termékcsaládra, annak további fejlesztésére tudja összpontosítani mindhárom (print, online és mobil) platformon, amelynek első eredményeivel már a közeljövőben találkozhatnak az olvasók és a reklámszakma szereplői.
Az EXIT koncepciót a cégcsoport nem adja fel: a szünetelés időtartama alatt a lap újrapozícionálásra és megújulásra kerül, majd a hazai reklámpiac alakulásától függően akár több platformon is újraindulhat, míg Romániában a tervek szerint az EXIT az idei év során elindul. "A piac egyértelmű visszajelzéseket adott számunkra az elmúlt időszakban, hogy jelenleg nem fér el két ilyen közelálló termék a beszűkült magyarországi nyomtatott sajtópiacon. Az Est Media abban a szerencsés helyzetben van, hogy mindkét meghatározó termék tulajdonosa, így az EXIT kiadásának szüneteltetése ellenére továbbra is megőrzi vezető helyét az ingyenes programkalauzok piacán" – idézte a közlemény Pankotai Csabát, a cég vezérigazgatóját.
Forrás: hvg.hu