Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
A Közép-Európa Táncszínház produkciója a temesvári színházban

A Közép-Európa Táncszínház produkciója a temesvári színházban

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2013. 02. 05.
Pünkösdi Örökség Ünnep – Élő hagyományok és közösségek a Skanzenben
2025-05-31 06:00:00

Június 8–9-én, vasárnap és hétfőn, immár 14. alkalommal rendezi meg a szentendrei Szabadtéri Néprajzi

Új regény segít megérteni a szülői elidegenítést
2025-05-30 19:00:00

Az Elvágyódás folytatásaként jelent meg Wagner Brigitta új regénye, az Elidegenítés. A kötet

Jubileumi gyermeknap a Gyimesekben
2025-05-30 13:00:00

Gyimesközéplok május 31-én igazi gyerekparadicsommá válik. A gyermeknap számtalan értékes programmal várja a

Class & Roll – A Quimby és a Danubia Zenekar közös koncertfilmje
2025-05-30 10:55:17

A Quimby és a Danubia Zenekar fél éven át készült a tavalyi Class&Roll koncertre, ahol a közönség a rock and

további bejegyzések a szerzőtől »

A budapesti Közép-Európa Táncszínház nonverbális mozgáselőadása, a Pyramidon február 6-án 19 órakor látható a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház Nagytermében.

Katona Gábor neve jól ismert a temesvári közönség számára, hisz többször bemutatkozott már az elmúlt években, lehetett látni rendezőként, koreográfusként és táncosként egyaránt. A publikum olyan előadásokhoz kötheti a nevét mint a Prométheusz és a Mellékhatások, amelyeknek rendező-koreográfusa volt, valamint a Furnitur, amelyben koreográfusként dolgozott. A korábban bemutatott előadások mellett aktuális kötődése is van a temesvári színházhoz, hiszen februárban kerül műsorra a Parasztopera, amelyben szintén koreográfusaként dolgozik. Táncosként is láthatta a temesvári közönség 2011-ben, amikor a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó (TESZT) keretén belül a nagysikerű Bankett című előadásban volt látható.



Katona Gábor a Magyar Táncművészeti Főiskola Koreográfus szakán diplomázott. A Budapest Táncegyüttes, majd az akkoriban Horváth Csaba által vezetett Közép-Európa Táncszínház tagja volt. Magyarországon többek közt Eszenyi Enikő, Gothár Péter, Vidnyánszky Attila előadásaihoz készített koreográfiákat, de Bozsik Yvette, Duda Éva, Kovács Gerzson Péter előadásaiban dolgozott táncosként is.

A Közép-Európa Táncszínház (KET) nagy múltra tekint vissza: Magyarország elsőként alakult táncszínháza, mely a független kortárs táncegyüttesek között a legismertebbek közé tartozik. Ahogy ezt nevében is hirdeti, vállalja, egy adott földrajzi régióhoz kötődve határozza meg önmagát. Programszerűen kutatja és értelmezi ennek a régiónak mozgásvilágában kódolt sorsát. Ugyanakkor jelenlétre is törekszik, teljes értékű maradéktalan jelenlétre, olyanra, mely képes felidézni, egybegyűjteni múltat és jövőt, mozdulatainkban, zsigereinkben őrzött emlékeinket és várakozásainkat.

Az előadásban megjelennek alá-fölé rendelt viszonyok, érzelmi szintkülönbségek, energiák, melyek ellentétes irányokba ható szándékokat generálnak. E két energiasík vertikális kommunikációjának alapja egyfajta rítus lehet. Ebben a rendszerben keressük helyünket. Ha megszűnik ez a rendszer, a kommunikáció valósághelyettesítővé válik, és megjelenik az emberben a tudattalan. Mindezek az ember saját lététől való elidegenedését eredményezik, aki a valósággal elvesztett kapcsolata miatt hajlamos elveszni a virtualitásban. Ebben a helyzetben a rítus funkciójától megfosztva, kizárólag horizontálissá tett kommunikációként – a tudattalan inverzeként – a tudás intézménye és a konkrét élet között kísérel meg közvetíteni, hogy feloldja a tudattalan létezésének irracionalitását.

„A Pyramidon az egység és a teljesség illúziója ellen száll küzdelembe. (...) Ahogyan egy test több árnyékot is vethet, úgy egy jel több jelentéssel is társulhat, legyen szó önmagunkról, egy konkrét előadásról vagy akár a tényleges életről. A virtualitás, mely a koreográfiát szegélyezi, éppoly képlékeny, mint a vágy, mely a jelentést hajtja: ellenőrizhetetlen.” – írja az előadásról Komjáthy Zsuzsanna.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Színház Premier Erdély Temesvár Színházi Világnap

Ajánlott bejegyzések:

  • Pénteken indul a Héttorony Fesztivál! Pénteken indul a Héttorony Fesztivál!
  • Premier a Pesti Magyar Színházban - bemutatták az Ezeregy éjszakát Premier a Pesti Magyar Színházban - bemutatták az Ezeregy éjszakát
  • Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája
  • Két jubileum – egy rendhagyó évad! Két jubileum – egy rendhagyó évad!
  • Erdélyi Táncházzenészek Találkozója Borospatakán Erdélyi Táncházzenészek Találkozója Borospatakán

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr927926530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard