Elkezdődött a Berlini Nemzetközi Filmfesztiválra szóló jegyek árusítása: már az első órában tízezer darabot kapkodtak el az interneten.
Az idei, 63. Berlinaléra szóló jegyek nem csak online kelendőek. A Potsdamer-téren berendezett fesztiválközpont értékesítőpultjainál hétfő reggel hosszú sorok kígyóztak. Több százan már hajnalban letelepedtek termosszal, hálózsákkal felszerelkezve. A jegyek ára 9 és 13 euró között van. A filmekre rendszerint a vetítés előtti harmadik naptól lehet jegyet váltani, és a legtöbb előadásra már napokkal korábban elkel valamennyi.
Az idén többek között Steven Soderbergh, Gus Van Sant, Ken Loach, Michael Winterbottom és Richard Linklater legújabb filmjét mutatják be a Berlinalén, a zsűri elnöke Vong Kar-vaj kínai filmrendező, forgatókönyvíró.
A városvezetés jelentős összegekkel támogatja a fesztivált, ami jó befektetés. A tartományi rangú Berlin költségvetésében a Berlinale támogatására fordított minden egyes euróból 1,6 euró bevétel keletkezik. A fesztivál közvetlenül 380 embernek ad munkát, és a szállodáktól a taxik forgalmáig mindent együttvéve az idén várhatóan 87,5 millió eurót tesz hozzá a német hazai össztermékhez.
A filmfesztiválra várhatóan 120 ezren utaznak a német fővárosba, köztük 19 ezer filmes szakember és 4 ezer újságíró. A fesztiválvendégek jellemzően tíz napot töltenek el Berlinben és naponta nagyjából 270 eurót költenek, míg egy átlagos turista 2,3 napig marad és naponta 204 eurót költ.
A fesztivál február 17-ig tart, de Berlin a Berlinale után is Németország mozgóképes fővárosa marad, összesen 93 filmszínházának évente átlagosan 9,1 millió fizető nézője van, amivel az első helyen áll a német települések rangsorában, a film- és televíziós iparban érdekelt cégek száma pedig nagyjából 3300, amivel ugyancsak csúcstartó.
Forrás: MTI