Két évvel ezelőtti hivatalos bemutatkozását fejeli meg erőteljesen az amerikai Foxygen, a csapat második munkája ugyanis már most 2013 egyik igencsak ajánlott korongja.


Az már a korong első pillanatában hallatszik, hogy elődje leginkább negatív tényezőjét, vagyis a megszólalásra rátelepedő centi vastag porréteget sikerült eltüntetnie a csapatnak, így a Foxygen már teljes pompájában csilloghat és csillog is - az anyag ugyanis leginkább ahhoz hasonlítható élmény, amikor a szutyok tél után először szippantasz egy óriásit a friss márciusi levegőből: felfrissítő, élvezetes és csak arra vársz, hogy még többet kaphass belőle. A hangzást vesézve nyugodtan dobálózhatnánk a legkülönfélébb klasszikus elődökkel (T. Rex, Bowie, Beatles, Their Satanic Majesties... korai Rolling Stones), de jobban járunk, ha a pszichedelikus (tehát nem elektropopot gyártó) MGMT és a két éve egy bomba lemezzel jelentkező Smith Westerns sugarainak metszéspontjába pozícionáljuk a korongot. Hiszen a We Are pont annyira progos és drogos, mintha a tagok a könyvekben olvastak volna a kemény tudatmódosítókról, de nem mertek a marihuána-származékokon (na meg egy fél LSD-bélyeg csücskén) túlra merészkedni; emellett pedig van benne egy olyan fiatalosság, ami nem a mindent elsöprő, energikus lendületben, hanem sokkal inkább a gyermeki ártatlanságban merül ki. Így történhetett, hogy a bájos hangszerelés, a puha dobhangok, a finoman szóló csengők és a maximum tizenöt évesektől elvárható vokálok elegye összeolvadva egy kis alélt, de nem kábult psych-rockkal plusz egy zsák marhajó szerzeménnyel egy olyan élvezetes albumot eredményezett, amely hallatán az ember csak azért könyörög, hogy csípje az arcát a szellő, legyen kristálytiszta az ég, és ne terhelje az agyát semmi, csak ez a pár zsírszegény, tinilelkű, perfekt popdal. Külön pluszpont jár egyrészt azért, hogy a tagok nem azért játsszák a (nagy)szüleik kedvenc zenéit, mert az orrunkra szeretnék kötni, hogy szerintük melyek a 70-es évek legjobb lemezei, hanem mert természetszerűen árad belőlük ez a retromán hangulat; másrészt pedig azért, mert a csapat világosan tudja, hogy néhány ravasz tempóváltás és az egy levegővel letudható játékidő csak a javára válik a lemeznek - így a We Are-t még az is nyugodt szívvel letöltheti, aki szerint a 'Jonestown Massacre egy szar zenekar.
84%