Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Szeret...lek?

Szeret...lek?

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2013. 02. 25.
JODOKCELLO, a svájci crossover csellista Budapesten
2025-05-09 10:47:20

Jodok Vuille - ismertebb nevén JODOKCELLO - a klasszikus crossover új szenzációja, aki most először jön

Szárnyakat adni a jövőnek
2025-05-08 18:00:00

Folyamatosan eleget téve az egyre bővülő nemzetközi érdeklődésnek is, a MÁNE a hazai közönségre

Új előadással varázsolta el a gyerekeket az Etnofon Zenei Társulás
2025-05-07 18:00:00

A MÜPA színpadán bemutatott zenés irodalmi utazás ezúttal az általános iskola alsó tagozatosainak szólt –

Két hangon
2025-05-07 09:57:00

A Várfok Project Room következő kiállításaként két generáció, két médium és két világ mégis egy, az

további bejegyzések a szerzőtől »

„Nem akármilyen körben mozogtam én... nekem MINDENKI megvolt, na" – mondja a csinos, középkorú hölgy, aki láthatóan rettentő büszke a nem mindennapi teljesítményre.

A Szeret...lek című színdarabban ez egy szolid jelenet, egyébként vannak itt egészen cifra dolgok is. A körülbelül másfél órás darab alatt végighallgathatjuk, ki miért lett szerelmes, kit milyen őrülttel hozott össze a sors, ki miért vetett véget az egykor nagy lángon lobogó kapcsolatának. Megtudhatjuk, hogy csúnya nőkkel nem szabad kezdeni, mert egyszer csak ellenállhatatlanok lesznek a számodra, hogy a szerelemben nagyon fontos tényező az intim illatok összhangja, és hogy kevésbé égető probléma a korkülönbség. Szóval, vannak itt mindenféle emberek, akik mindenféle történeteket mesélnek nekünk. Mind szeretjük az ehhez hasonló dolgokat, hiszen olyan „de durva, hogy valakivel ez megtörtént" érzése lesz az embernek, a szex és szerelem téma – az örök klasszikus – mindig érdekes, hiszen „mindenki másképp csinálja”.


A rendező, Pelsőczy Réka maga gyűjtötte össze a love story-kat, és gyúrta össze színdarabbá. A bárban – merthogy ott játszódik a színmű – lelkesen és kendőzetlenül mesélnek ezek a mindenféle alakok A szerelemről. Ki-ki magára ismerhet a történetek hallatán, hiszen mindünkben lakozik egy zoknikat mániákusan párosító, vagy éppen szanaszét hagyó egyén, miniszoknyákért, esetleg cipőkért megrögzötten lelkesedő ember. (Mert a cipőknek, ugye, külön gardrób jár!)

A gondok ott kezdődnek, ahol a legtöbb párkapcsolatnál. Egy ponton mindenkinek elkezd az agyában motoszkálni a kismanó, és sugdosni kezd: „Te többet érdemelsz!" Jelen esetben, ha az igaz szerelmi történeteknél valami többletre van ingerenciánk, akkor sajnos a szakítás, vagy az aljas ismerős, a beletörődés elkerülhetetlen. A rendezés ugyan izgalmas, jó ritmusban váltakozó párbeszédekben, illetve monológokban mutatják be a színészek a sztorikat, de a szomorú tapasztalat az, hogy a kezdeti izgalom nem elég egy hosszú kapcsolat fenntartásához. A darab egyik kiábrándító eleme az élő beszéd túlzott használata. Olyan, mintha a bárban ülnénk, és nekünk mesélné a történetét az éppen adott kesergő. A probléma azonban a következő: a nyelvezet már annyira „hétköznapi", hogy sok ponton élvezhetetlenné válik az előadás. Mint a legtöbb szerelemnél, úgy itt is idegesítővé válik néhány, korábban szeretett jellemvonás, és elillan a rózsaszín, illatos felhő.

Egy kapcsolatban, a kezdeti lelkesedésen túljutva elkezdjük látni a szeretett személy igazi valóját. Ilyenkor dől el, mennyire tudjuk elviselni azt, aki ő. Az előadás egyik felettébb bosszantó tulajdonsága a túlzott titkolózás.  Kifejezetten zavaró, hogy sok történetről nem tudjuk meg, hogyan végződött, illetve jelenleg mi a helyzet a hőseivel, az életükre milyen hatást gyakorolt ez a meghatározó szerelem, aminek csaknem minden részletét megosztják a nagyérdeművel. Addig érthető, hogy mind szomorúak, mert egy bárban lógatják az orrukat a whiskey-be, de ez a valami, ez a plusz mégis nagyon hiányzott. A kezdetek mindenhol kellően fel vannak vezetve, de sajnos a párkapcsolatoknak megvan az a hülye jellemvonásuk, hogy (a legtöbb esetben) van elejük meg végük. Vagy ha nincs is vége... amilyen közel engedtek magukhoz a szereplők, olyannyira távol is maradtak, mert így sok sztorinak se füle, se farka nem lett.

Azonban mindenképpen pozitív tulajdonságként jegyezhetjük a darab kiváló humorát, annak ellenére, hogy ezek nem vidám történetek, hiszen valahol mind az elválásról szólnak. A fanyar, ironikus megjegyzések sokat enyhítenek a fent felsorolt zavaró tényezőkön. Figyelemre méltó ezen kívül a színészek nagyszerű teljesítménye. Nem restek táncolni, énekelni, hangszert ragadni a zenés betétekhez, derekasan helyt állnak a színpadi muzsikát szolgáltató jazz-zenészek mellett.

A románcunkban szépen lassan a feszültség növekvő zavarán túllépve eljutunk a szakításig, vagy az „állóvíz-szindrómáig". A színmű esetében pedig rájövünk, hogy a Szeret...lek alapjában véve kihozza a maximumot abból, amiből dolgozik, azonban egy felemelő színházi élményhez ez kevés. Az egész annyin múlik, mint egy párkapcsolat: elég ez nekem, vagy sem?

A darab élvezhető, de körülbelül az első óra eltelte után elkezdtem komolyan aggódni érte: folyton az járt a fejemben, hogy ne legyen még vége, legyen valami végkifejlet! A zárójelenet azonban meghozta a szakító-okot. Számomra nem elég, ha nem történik változás a jellemekben (vagy csak nem lehettünk tanúi), vagy hogy az egyszerűen leszűrhető tanulságokon túl nem lettünk bölcsebbek. Egy jó kapcsolat a folyamatos fejlődésről ismerszik meg, mindenki szeret egyik pontból a másikba jutni.

Sajnos ez nem mindig sikerül.

A HOPPArt és a Manna közös produkciója, a Szeret...lek nagy sikert aratott a bemutatón, 2011-ben, amire akkor a Szikra Cool Tour House-ban került sor. Jelenleg a Thália Színház Mikroszínpadán tekinthetjük meg.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Színház Szerelem Jazz Szex

Ajánlott bejegyzések:

  • Juhász Annával a szerelemről Juhász Annával a szerelemről
  • Forradalmi színházi esttel nyitott az újonnan alakult Erkel Színház Forradalmi színházi esttel nyitott az újonnan alakult Erkel Színház
  • Ideje van a fénynek – A Baltazár Színház és az Artus Stúdió közös előadása Ideje van a fénynek – A Baltazár Színház és az Artus Stúdió közös előadása
  • A Büszkeség és balítélet új színpadi változatát mutatják be a Vígszínházban A Büszkeség és balítélet új színpadi változatát mutatják be a Vígszínházban
  • Tomboló sikerrel tért vissza a musical-klasszikus a Vörösmarty Színház nagyszínpadára Tomboló sikerrel tért vissza a musical-klasszikus a Vörösmarty Színház nagyszínpadára

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr957916020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard