Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Magyar varázslat Malmőben

Magyar varázslat Malmőben

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2013. 03. 13.
A kitörés története a mérhetetlen emberi szenvedés története
2023-02-04 15:31:17

A magyar tisztek személyi okmánygyűjtőiből megdöbbentő sorstörténetek rajzolódnak ki. Ungváry Krisztiánnal

Hová menjünk színházba?
2023-02-03 16:14:19

Oláh Zsolt színházi elemző a Staatsoper, a Pintér Béla Társulat és az Új Színház előadásáról mesélt

Dudaszó és haiku Ágoston Bélával
2023-02-03 13:48:43

Multimediális, összművészeti tárlat nyílt a hagyományos magyar dudával a középpontban Budakalászon

Halljuk, hogy szól a Braz Bazar zarbon!
2023-02-01 23:06:58

Sőt, egy izgalmas workshop keretében gyerekek és felnőttek is kipróbálhatják a perzsa ütőhangszert és

további bejegyzések a szerzőtől »

Mozart operáját, A varázsfuvolát mutatja be március 16-án szombaton a malmői operaház Ascher Tamás rendezésében, nemzetközi szereposztásban, magyar alkotógárdával.

A jelmezeket Szakács Györgyi, a díszletet Khell Zsolt, a világítást Bányai Tamás tervezte. A premiert a neves finn karmester, Leif Segerstam vezényli.

Ascher Tamás (Fotó: Dömölky Dániel, 7ora7.hu)
„Érdekes pillanatban talál meg kérdésével az újságíró” - fogalmazott a rendező. „Egy héttel a premier előtt az 1300 fős befogadóképességű színház hatalmas színpadán szinte minden instrukció a gépezet helyes működtetetésére vonatkozik. Az ember inkább érzi magát hadmérnöknek vagy művezetőnek mint a végső nüanszokat összecsiszoló művésznek. Egy hónapnyi ihletett próbatermi munka meggyőzött róla, hogy a soknemzetiségű szereplőgárda nagyszerűen tud együttműködni és az olyan fajta operaénekesek közé tartoznak mindnyájan, akik nagy kedvvel és kíváncsisággal adják át magukat a színészi munkának is. S mivel Mozart operája valójában daljáték, prózai jelenetek tarkítják. Ezeket gyakran erősen meghúzzák, ezúttal azonban úgy éreztem, hogy a némileg homályos és rejtélyes történet megértéséhez a hosszabban előadott jelenetek közelebb visznek és jól előkészítik a zenében kibontakozó csúcspontokat. Márpedig a történet elmesélése volt számomra a legfontosabb.

Nem mintha nem tudnék elképzelni egy, a sztorit elhanyagoló és kommentárokból építkező előadást, vagy a régmúlt történetet más korba helyező, aktualizáló felfogást. De úgy éreztem, hogy a távoli, mesebeli múltba helyezett történet színpadra vitele adja vissza legjobban a nagyszabású példázat erejét” - fejtette ki Ascher Tamás.

„A Varázsfuvola a felnőtté válás gyötrelmeiről és az erényes útra való rátalálás kockázatairól szól, a halálközelség, a szerelem megmentő ereje felkavaró zenékben jelenik meg, melyek egyértelmű instrukciók a rendező számára. Az elmúlás szorongását fergeteges kabaréjelenetek oldják időről időre. Számomra a a tragikus és víg elemek csak együtt és egymásból értelmezve érvényesek. Erre törekedtünk a közös munka során, és a masinéria működtetése közben megcsappanó ihletet újra és újra próbatermi munkával igyekeztem újraéleszteni” - tette hozzá Ascher Tamás.

"Néhány éve Novák Eszterrel készítettünk már egy Varázsfuvolát, akkori végzős osztályunknak. A kamara-változat lehetőséget adott a könnyedségre a szellemes idézőjelekre, igazi kihívás ennek egy törekedét átmenteni a súlyokkal terhelt nagyoperai közegbe. Mozart mindkét énjének benne kell lennie az előadásban: a haláltól megérintett géniusznak és a lüke, mohó kispolgárnak, aki Papagenóban testesül meg. Ebben nagyszerű partner a világhírű, nagy tudású karmester, Leif Segerstam, aki ellenállhatatlanul inspirálja a zenekart és az énekeseket. Nem idegen tőle sem a sodró szenvedély, sem a harsány humor" - nyilatkozta a rendező.

Az opera kettős, nemzetközi  szereposztásban lesz látható az Öresund-hídon tizenöt perc alatt elérhető, Koppenhágával jószerével szomszédos svéd városban. Míg például az egyik Sarastrót a híres német basszus, Reinhard Hagen formálja meg, az Éj királynőjének szerepén Miklósa Erika és a norvég Hege Gustava Tjønn osztozik.



Forrás: MTI

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Színház Mozart Opera Svédország Magyarok Ascher Tamás

Ajánlott bejegyzések:

  • A fény csiholója A fény csiholója
  • Hová menjünk színházba? Hová menjünk színházba?
  • Légiriadó a kútban Légiriadó a kútban
  • Hangjátékot állít színpadra a TÁP Színház Hangjátékot állít színpadra a TÁP Színház
  • Petőfi eposzparódiájával ünnepel a Forte Petőfi eposzparódiájával ünnepel a Forte

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr757916740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

Hallgasd a Kultúrpart műsorát a Trend FM-en! Minden szerdán 16-18h között várunk benneteket!

trendfm_logo_subhead.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. A forradalom egy holland fotós szemével
  6. Meztelenség és anatómia
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard