A 84 éves zeneszerző, aki már korábban is dolgozott együtt a rendezővel azt állítja, hogy Tarantino koherencia nélkül alkalmazza a zenét a filmjeiben.
Ennio Morricone zeneszerző és karmester már korábban is együttműködött a híres rendezővel, legutóbb a Becstelen brigantik című filmben, ám most azt állítja, nem szeretne többet együttműködni vele. Morricone úgy fogalmazott, hogy frusztráló Tarantinoval együtt dolgozni, megfigyelve azt, hogy a kétszeres Oscar díjas rendező minden koherencia nélkül alkalmazza a zenét a filmjeiben, és ezzel nem tud mit kezdeni.
„Nem szeretnék Tarantinoval dolgozni soha többé semmin. A Becstelen brigantik óta szeretett volna már velem dolgozni, de azt mondtam neki, hogy nem tudnék, mert nem adott elég időt. Így egy korában megírt dalomat használta fel a filmben." – mondta Morricone a diákoknak egy római egyetemen. A Django elszabadul című filmben az Elisa Toffoli által énekelt Ancora Qui című Morricone dal szerepel, három rövid instrumentális darabbal együtt. Morricone azt nyilatkozta, hogy látta a Django elszabadul-t, de nem igazán tett rá nagy benyomást, szerinte túl sok benne a vér.
Morricone több, mint 500 filmhez szerzett már zenét. Olyan rendezőknek komponált, mint Bernardo Bertolucci, Pier Paolo Pasolini, a horror mester Dario Argento, Pedro Almodovar, Giuseppe Tornatore és Sergio Corbucci, az eredeti Django film rendezője. De több hollywoodi rendező filmjéhez is írt dalokat, például Oliver Stone, Terrence Malick, Brian De Palma and Barry Levinson.
Valamint ő írta a zenét Volt egyszer egy vadnyugat, a Jó a rossz és a csúf és az Egy maréknyi dollárért című western filmekhez, melyeket Sergio Leone rendezett, akivel Morricone gyerekkorában egy osztályba járt. A zeneszerzőt ötször jelölték Oscar díjra, míg 2007-ben tiszteletbeli Oscart kapott eddigi munkájáért.