The You Generation címmel 26 országban a YouTube közösségi videómegosztó közreműködésével indít online tehetségkutató versenyt szerdától a világszerte sikert aratott X Factor tévéshow alkotója, Simon Cowell.
Az internetes tehetségkutató Cowell Sony Music-kal közös cége, a Syco Entertainment és a YouTube vállalkozása. A jelentkezők a közösségi videómegosztóra tölthetik fel klipjeiket. A verseny különböző kategóriákban zajlik: nemcsak az énekesek, hanem mások mellett a sminkesek, a stylistok és felkészítők is esélyt kapnak. A jelentkezéseket a Syco vezetői és szakemberek bírálják el.
A verseny kéthetes periódusokban zajlik az év során, összesen 26 fordulót terveznek. Minden kéthetes forduló győztese pénzjutalomban részesül, és bekerül a döntőbe, amelynek nyertesére a szervezők ígérete szerint „fantasztikus nagydíj" vár.A You Generation csatornán – amelynek alcíme: a világ első globális meghallhatása – hétfőig 69 ezren jelentkeztek be.
A 2005-ben beindított YouTube a tehetségek felfedezésének új forrása lett, Justin Bieber kanadai popsztár karrierje is a videómegosztó portálon kezdődött.
Cowell, az X Factor és a Got Talent alkotója azért fordult az internet felé, mert az utóbbi időben műsorainak nézettsége kissé gyengült, miközben az adatok azt mutatták, hogy egyre többen nézik a YouTube-on megtalálható tartalmakat. A tévés személyiség már tavaly év végén arról beszélt, hogy az online visszacsatolás komoly szerepet játszik show-műsorainak alakulásában, és szerinte a közösségi média a Syco előrelépésének fontos színtere lesz.
A You Generation online verseny – amelynek listáján Magyarország nem szerepel – többek között Nagy-Britanniában, Csehországban, Franciaországban, Spanyolországban, Oroszországban, Lengyelországban, Kanadában, az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Indiában, Japánban és Új-Zélandon veszi kezdetét március 20-án.
Forrás: MTI