Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Talán benő a feje lágya is

Talán benő a feje lágya is

Judák Bence a szerző friss bejegyzései 2013. 05. 13.
A lengyelek Kolorádó-fesztje idén is üt
2019-04-16 22:00:49

Ár-érték arányban talán nincs is jobb lehetőség a régióban a lengyel OFF fesztnél, ahol idén is találkozik

Csókok lefekvés előttre
2016-09-21 13:32:24

Idén már másodszorra jelentkezik nagyobb lélegzetvételű lemezzel a Junior Boys, a kanadaiaknak pedig még mindig

Egy percre elvesztettem magam
2016-09-16 12:25:02

Nem láttuk sem Kings of Leont, sem a Major Lazert, de nagyon jól éreztük magunkat a 2016-os berlini Lollapalooza

Emberies ösztönök
2016-09-07 09:33:51

Novemberi koncertje előtt pont jókor jött a Glass Animals új stúdiólemeze, amin a fiúk megmutatják, hogy

további bejegyzések a szerzőtől »

Az örökifjúnak hitt Wavves-vezér fiatalsága nem tart majd az idők végezetéig, erre pedig ő is rájött zenekara negyedik albumán, mely legalább annyira szerethető, mint az eddigiek.

Nahát, emlékszik még valaki Nathan Williamsre? Nos, igen, ő volt az, aki folyton változó tagságú együttesével elindította, fémjelezte, sőt tökélyre is fejlesztette azt az aprócska, az internet számos szegletében azonban igen mély gyökeret verő könnyűzenei szubkultúrát, amely képviselőinek elsődleges esztétikai törekvése az volt, hogy a valaha megírható legslágeresebb dalokat a valaha kivitelezhető legkatasztrofálisabb megszólalásban adják elő lehetőleg úgy, hogy előtte annyi füvet szívnak, amennyi csak beléjük fér. A tetszőlegesen shitgaze-nek, széttrancsírozott surf-rocknak vagy egyszerűen csak lo-fi popnak nevezhető szcéna legszebb napjait a múlt évtized vége felé élte, ám kb. 2010-től kezdődően kiderült, hogy sok zenekar számára az olcsó, szemcsés zajtenger csak ugródeszka volt egy jóval profibb hangzás felé, ez alól pedig Williams sem volt kivétel – a harmadik, King Of The Beach című Wavves-lemez ugyanis már egy simára csiszolt, tök korrekt napsütéses pop-punk-korong lett. Az azóta eltelt esztendőkben azonban nem sokat hallhattunk a ficsúrról, aki leginkább tesójával közös, ütemközpontú Sweet Valley nevű projektjével foglalatoskodott, a mai színteret figyelembe véve pedig könnyen lehet, hogy anyacsapata múltbéli tündöklése már túlságosan rég volt ahhoz, hogy az Afraid Of Heights című negyedik munkája újra belobbantsa a produkció lángját.



Ha a slacker-lo-fi dicső napjai óta eltelt három-négyéves periódus nem is radírozta ki teljesen a kaliforniai együttes emlékét a köztudatból, arra bőven elég volt, hogy újabb változásokat okozzon a banda háza tájara. Az eddigi anyagokon szereplő lüke és szeleburdi ifjú helyett ugyanis ezúttal már egy valamivel felnőttebb világnézettel (és szembetűnőbb arcszőrzettel) bíró fiatalembert kapunk, aki nem elég, hogy megkezdte vándorútját harmincadik életéve felé, de 2013-ra eljutott oda, hogy egy komolyabb hangvételű, valóban kifogástalanul szóló albumot is képes legyen legyártani. Persze az újszerű nüanszok ellenére azért nem kell fundamentális változásokra számítani az Afraid esetében, hiszen nyilvánvaló, hogy a produkció nem metamorfózison ment át, hanem csupán idősebb lett egy kicsit: a borítóról gördeszkázó kisgyerek helyett egy gondterhelt ábrázatú illető néz vissza ránk; az örök betépés-napsütés-betépés háromszög mellett a számok már például a felnövés viszontagságairól is szólnak; és míg első két korongja készítése közben Williams talán még nem is tudott a producer nevezetű zeneipari szakember pozíciójának létezéséről, addig most annak a John Hillnek a segítségével rögzítette a lemezt, aki korábban Santigold, Rihanna és Shakira kiadványain is közreműködött. Hill keze nyoma egyébként elsőre kitapogatható a munkán, az ugyanis többnyire zömök, masszív és simára polírozott gitárfüggönyök, valamint kristálytiszta vokálok kombinációval próbálja egy szinttel feljebb emelni a King Of The Beach-hangzást, ez pedig egyrészt jó, mert Williams megmutatja, hogy képes továbblépni egy életképtelen, semmittevő öregdiák szintjén; másrészt viszont rossz, mert a Wavves roncs zenéjének és szívós-szörfözös gondolatvilágának pont az volt a maga csábító romantikája, hogy a gitárgerjedéstől még akkor sem lehetett kisilabizálni a szövegeket, ha egyébként kívülről fújtuk azokat. Vagyis akár sajnáljuk, akár nem, úgy tűnik, hogy idővel csak benő majd Williams feje lágya is, aminek úgy tűnik, ő nem feltétlen örül – szerzeményeiben és interjúiban is folyton elejt egy-egy utalást arra, hogy mennyire rossz nem örökké huszonegy évesnek lenni, ráadásul egy általános rezignáltság/enyhe bús hangulat egyébként is rátelepszik az Afraid játékidejére. Ez viszont korántsem válik az összhatás kárára (sőt, sokkal inkább megmutatja, hogy a csapatvezető is emberből van), mert a dalok ugyanolyan belevalóak, slágeresek és sodróak, mint az eddigiekben, így pedig, bár igazán érett alkotásnak még korai lenne nevezni, az AOH nem csak azoknak jöhet be, aki már nagyon hiányolták a formáció zajongását, hanem azoknak is, akik eddig pont a túlságosan szertelen, sekély mivoltát kifogásolták.

81%

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Amerika Zene Rock Wavves Lemezáru

Ajánlott bejegyzések:

  • Januárban ismét Tribute Maraton! Januárban ismét Tribute Maraton!
  • A magyar rockzene történetét bemutató képregény jelent meg A magyar rockzene történetét bemutató képregény jelent meg
  • TÁBOR Fesztivál: az ország legnagyobb rockbulija 4 napon át TÁBOR Fesztivál: az ország legnagyobb rockbulija 4 napon át
  • Orgonák éjszakája Orgonák éjszakája
  • Trapesített Nemzeti dal, agresszív sofőr, és biokertészkedés a Bëlga új lemezén Trapesített Nemzeti dal, agresszív sofőr, és biokertészkedés a Bëlga új lemezén

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr627918770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard